Ik ben druk aan het opruimen, uit sorteren, testen en repareren van mijn bende gevonden electronica. Ik heb teveel verzamelend (ik denk herkenbaar voor vele :+ )
Nu heb ik stuk of 18! van deze laders gevonden. (plaatje geleend van internet)
https://www.niko.eu/nl-be/artikel/420-00510
2 werken nog, de rest is defect. Ik heb ze getest met zo'n usbmetertje en usbload want sommige laders willen niet starten zonder load.
Ik heb ze bij een dezelfde bedrijf uit de elctorobak gevist (met toestemming hoor) in een periode van paar maand.
Ik vermoed dat er iets niet helemaal goed was met dit ontwerp, deze batch als er zoveel terug komen.
Nu de vraag, heeft iemand toevallig al zo eentje geprobeerd te repareren? En weet die toevallig wat er aan de hand was?
En uit nieuwsgierigheid, zou er veel uitval geweest zijn? Iemand toevallig ervaring

testman

waar rook was, werkt nu iets niet meer

die usb dingen heb ik nog niet veel stuk gehad. wrs simpel als los gekomen voeding contacten of smps losgekomen. heb er weleens zelf gemaakt gehad. maak eens een foto van de ingewanden..

Ik zal morgen eens een fotootje maken. Ik had er al eentje opengemaakt om te kijken naar de bouw maar vergeten een foto te maken 8)7
de bouw zag er vrij simpel en "standaard" uit. Ik had geen tijd toen om eens goed te meten. Meten is weten, dat wist zelfs mijn kleine neefje al op 4 jarige leeftijd ;)
ik vindt het echter wel apart dat er zoveel kapot waren.
Het kan natuurlijk ook zijn dat een huis vol met deze dingen zat en er iets gebeurd is met de installatie daar waardoor er veel kapot zijn gegaan. (het bedrijf doet ook installatie van electriek etc)

testman

waar rook was, werkt nu iets niet meer

je verzamelt wel erg veel, ik haal bruikbare componenten eruit en de rest gaat daags erop weer retour naar de vuilbak. complete dingen waar ik van weet dat ze na 20 jaar nog ergens slingeren bewaar ik niet meer, heb wel onderdelen die dat halen intussen :P

Tja, het is een "verslaving", ik weet 8)7
Daarom ben ik ook aan het opruimen, enfin proberen dan toch ;)
Maar ik wil ook graag veel meer leren op electronica vlak.
En met een klein budget kom je dan snel uit op "dumpsterdiven", hergebruiken en verzamelen om toch je hobby te kunnen uitoefenen :+
Gelukkig nemen deze weinig ruimte in, ze passen allemaal in en kleine schoenendoos. Dus niet de moeite om daar onderdelen af te halen. Ze mogen voor nu dus nog even blijven :P
Spullen waar wat kan afhalen en de rest mag weg, daar ben ik ook mee bezig, alle dingen waar wat onderdelen die voor mij nog goed bruikbaar zijn vliegen nu in een doos om later naar te kijken. En evt eraf te halen.
Maar ik ga ook spullen weg doen, komende tijd zal ik ook wat in de vraag en aanbod zetten. Misschien kan een andere hobbyist nog iets mee. En heel misschien kan ik nog een klein beetje geld verdienen voor de hobbypot voor onderdelen en nieuw gereedschap.