onan generator

Is er iemand die mij kan helpen met het volgende.
ik heb een onan generator 4 cilinder diesel ik heb mijn generator opgestart en deed het prima hij heeft een uurtje staan draaien op een gegeven moment heb ik hem uitgezet en later op de dag wilde ik hem weer starten maar hij genereerde geen stroom.
het ledlampje op de spanningsregelaar ging niet branden dus het veld werd niet geactiveerd ik heb met een 9v batterij het veld te proberen op te starten maar ter vergeefs.
de regelaar is een KASR10
ik weet niet hoeveel kva de generator is ik vermoed 8kva
heeft iemand een tip voor mij of wat het zou kunnen zijn.
alvast bedankt.
nacky

Arco

Special Member

Ook al met een 'echte' batterij geprobeerd?... ;) (een 9v batterijtje is erg zwak voor dit doel...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

hai Arco bedankt voor je reactie wat voor accu kan ik daar voor gebruiken 12 volt of is dat teveel en hoelang moet ik dat doen een paar seconden of een puls.
gr nacky

Ik ken deze generator niet, maar zit er ook een schakelaar op die je eerst moet uitschakelen en dan weer in.?

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

ik heb geen schakelaar om te resetten kunnen vinden.
jammer

ik heb geen schakelaar om te resetten kunnen vinden.
jammer

Arco

Special Member

Ze hebben het inderdaad over een 9v batterijblok, maar ik neem aan dat ze een iets grotere bedoelen en niet zo'n kleintje (6F22)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

super bedankt Arco
ik ga het proberen