Diode in espressopomp

Arco

Special Member

In deze espressopompen zit een diode die regelmatig kapot gaat. (waardoor de pomp niet meer werkt)
Is die nog te vervangen, of is het dan einde verhaal? (ben niet zeker of 'ie helemaal is ingegoten of niet)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Gaat de diode in sluiting (zo falen die vaker) of is de spoel onderbroken?

In het eerste geval is het niet heel moeilijk om er extern een diode aan te knopen.

Arco

Special Member

Diode meet open, dus hij doet niks meer...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat is niet de diode, maar de spoel die oneindig word.. Al eentje open zitten dremelen, en de diode was nog OK.. Ook oneindig net zoals jou geval..

pompjes van Ulka zijn niet zo prijzig...

[Bericht gewijzigd door smd op zaterdag 24 april 2021 19:16:01 (13%)

Arco

Special Member

Had nog een aantal pompjes liggen (48...65W), ook deze. Koffiezetter werkt weer...

Had deze op MP gezien en kon het voor 20 euro niet laten om hem te proberen op te lappen. (was verkocht met 'pomp kapot', en dat klopte gelukkig)
Ik heb zo'n zelfde voor dagelijks gebruik en deze nu als reserve. (koffie is een van die dingen waar ik niet zonder kan... ;) )

Waarschijnlijk is 'ie kapot gegaan door niet ontkalken.
Na pomp vervanging pompte hij moeizaam. Na 2x ontkalken weer als een zonnetje...

Hij ziet er nog als nieuw uit. (nieuw zijn ze €180,00 en dat vond ik wat kras voor een reserve apparaat.)
(zelfs als hij niet te maken was geweest had ik genoeg reserveonderdelen voor de andere gehad: watertank, koffiefilters en houder zijn al bijna €50 )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com