Siemens logo keuzeschakelaar

Hallo,

Ik ben een voor mijn GIP de verlichting op een kruispunt aan het maken. Ik moet maken dat ik met een keuzeschakelaar kan kiezen tussen vriekant groen en de gewone werking. Wanneer ik het programma dat ik tot nu toe heb simuleer op de logo zelf werkt dit allemaal perfect. Wanneer ik dit verstuur naar de logo willen de uitgangen niet aangestuurd worden. Heeft iemamd een idee wat er fout kan zijn?

GJ_

Moderator

Logo stuk? (= erg onwaarschijnlijk)

Je kunt eenvoudig je programma toevoegen bij je post, dan kan er iemand meekijken.
En welk type Logo is het exact?
Een schema hoe het is aangesloten, of wat scherpe foto's van je opstelling kunnen ook helpen.

verplaatst -> schoolvragen

GJ_

Moderator

Op 7 mei 2021 18:17:53 schreef DK:
Logo niet in run?

Stom, dat zou ook mijn eerste vraag moeten zijn :-)

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Als het in de simulatie mode werkt, en je kunt het programma in de LOGO krijgen dan werkt het in het echt ook.
Alleen kan het op de echt LOGO sneller werken, de simulator is erg traag.
als de Logo in RUN staat dan kun je ook “meekijken” wat er in de LOGO gebeurt.
kun je bv zien of je ingangen aangestuurd worden zoals je verwacht, of juist niet.
Op de LOGO zelf heb je ook mogelijkheden om te kijken of een ingang HOOG of LAAG is, idem met uitgangen. althans als je LOGO een display heeft.
Zorg dat de systeemtijd van de LOG in het scherm staat e; gebruik de pijltjestoes links of rechts.
Dan komen de ingangen, uitgangen en nog meer toestanden uitlezen.
Meest voorkomende fout in zulk soort gevallen, een bedradingsfout (draadje niet goed onder het klemmetje).

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)