Mio Mivue 786 Wifi

Goeiemorgen,
Enkele maanden geleden kocht ik een Mio dashcam 786 Wifi.
Na enkele weken vervaagde het beeld en was het uiteindelijk nauwelijks zichtbaar (eerste bijlage).
Ik mocht het toestel retourneren en kreeg een nieuw.
Dit werkte een paar maanden perfect tot ik sinds kort een ander probleem heb.
Na vertrek werkt de dashcam naar behoren, hij geeft de eerste flitspaal aan maar na enkele minuten verschijnt er een ander 'flitspaal-signaal' en dat blijft de hele verdere rit tot ik de 'terug'-toets aanraak (tweede bijlage).
Maar na enige tijd komt dit beeld terug op het scherm.
Bij mijn weten is er in België of Nederland geen enkele plaats waar een beperking van 144km/u bestaat.
Ik kan tientallen kms rijden en het signaal blijft aangegeven.
Mio heeft eerder nog een dergelijke klacht ontvangen en daar ging het over een flitspaalsignaal van amper 14km/u.
Volgens Mitac "zou te maken kunnen hebben met een manier waarop de dashcam een bepaald signaal opvangt en afleest als radar. Dit zou bijvoorbeeld een bewakings camera kunnen zijn".
Of het zou kunnen gaan "om een signaal wat ergens wordt verstuurd en door uw Mio wordt opgevangen en geinterpreteerd als een radio signaal voor een beveiligings camera. Dit is het doel van de hardware".

Als dit probleem zich in een straal van bvb. 50 km voordoet dan moet er al ergens een flinke bewakingscamera actief zijn!

De experts van Mio bekijken het verder en ik wacht af maar is dit bij jullie misschien een bekend probleem?

Voorlopig doen de andere functies het goed.

Met vriendelijke groet,

Geert