Hoi,
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een digitale camera van Sony (SONY CYBERSHOT 3.3 megapixels).
Het werkte perfect maar sinds kort heb ik problemen met de accu. Deze gaat namelijk echt heel snel weer leeg!!!!
Als ik de accu helemaal oplaad, dan gaat aan het begin alles goed.
Op een display kun je zien hoeveel tijd hij nog te gebruiken is.
Als ie bij 80 min komt, dan begint ie zich heel snel te ontladen. Daarvoor kom ie zīn lading lang genoeg vasthouden.
Zou er iets aan de hand zijn met de accu of kan er iets zijn met de camera waardoor hij op een gegeven moment teveel stroom gaat trekken?
Iemand ervaring met dit probleem?
Hoop op een atwoord.
Alvast bdankt.
Je hebt ze nog maar een paar weken. Garantie? als je zeker weet dat je ze goed oplaad (eens volledig laten leeg komen)moet je hem binnen steken. Als het standaard battereien zijn, eens proberen met nieuwe.
Tom V.H.
Remi
Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.
lijkt er op dat de baterij niet goed is hoor.
Je batterij is een Li-Ion Litium-Ion batterij neem ik aam
(tegenwoordig is dat bij elke digitale camera of gsm)
de eigenschak van een Li-Ion cel is dat hij het zogenoemde geheugen effect niet heeft. hij levert de geheletijd zijn spanning en vermogen.
Als de batterij leeg is of leeg gaat dan merk je dat onmiddelijk door dat hij gewoonweg stopt met werken (altands dat lijkt zo).
Wanneer de batterij nietgoed is (en dit komt vaker voor dan men denkt) dan zal hij binnen no time aangeven dat hij leeg is. het kan ook zo zijn dat hij van de ene op de andere dag gewoonweg niet meer werkt en dan is hij op.
Ik zou terug gaan met je accu en een nieuwe vragen. want een accu mag niet binnen 3weken dit vertonen.
Greets
Remi
Dit schijnt een typisch sony probleem te zijn, bijna elke gebruiker van die camera klaagt erover. Omdat het type meer dan een jaar oud is moet je van sony een cursus fluiten nemen.
Het schijnt dat de software van de acculader in de camera niet goed is. Waardoor deze na verloop van tijd defect gaat.
Remi
Midiologie.nl. Makers van LPTpushbutton. Als je echt van je hobby houd, laat dom commentaar van anderen je koud.
Op 12 november 2004 21:02:40 schreef Remke Smedes:
Het schijnt dat de software van de acculader in de camera niet goed is. Waardoor deze na verloop van tijd defect gaat.
als dat zo is en het is aantoonbaar dan zal Sony overmoeten gaan tot vervanging van de lader en battery.
Dit omdat zij dan een product hebben verkocht dat een fout heeft. je kan dan stellen daat Sony een product heeft gelevert dat niet goed funktioneerd.
Kortom als dit een aantoonbaar probleem is moet Sony het product vervangen .
Greets ,
Remi