Eagle (5.12) weigert Library updates?

fatbeard

Honourable Member

Zojuist merkte ik iets vreemds: het commando Library-Update op een specifieke library doet niet wat ik ervan verwacht: later toegevoegde attributen worden niet in het schema overgedragen.
Omdat het om een groot aantal componenten gaat, is handmatig toevoegen eigelijk geen optie.

Heeft iemand dit eerder gezien/gemerkt? En nog iets belangrijker: weet iemand een oplossing?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
EricP

mét CE

Ik weet niet precies hoe de 'match' werkt, maar waarschijnlijk moet de 'naam' exact kloppen. Als je in schematic 'properties' bekijkt, dan kom je daar zowel de lib. naam, de naam en de package tegen.

Ik zou het eerst eens in die hoek zoeken. File renamed naar 'mijn componenten nieuw' ofzo?

fatbeard

Honourable Member

Die match werkt idd op filenaam-devicenaam, maar de file is niet verplaatst of gerenamed.

Het bleek uiteindelijk nog veel dommer te zijn: het gewraakte onderdeel bestaat in zeven varianten, en de oudste (tien jaar geleden ontworpen) hàd nog helemaal geen attributen |:( |:(
Voortschrijdend inzicht heet dat; toevalligerwijze was precies díe variant hier gebruikt.
Tijd voor koffie dus...

Het viel me op omdat enkele testpunten wel in de lijst met testpunten voorkwam maar niet in de BOM-checklist (waar alles in hoort te staan).
Klaarblijkelijk nog een klein bugje in die BOM-generator.

Ik denk dat ik ook maar een ULP ga maken om de integriteit van de devices in een bibliotheek te controleren, zodat gewaarborgd is dat ze allemaal dezelfde attributen hebben...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
EricP

mét CE

Nou, mooi dat je het gevonden hebt. Succes met de koffie :)

fatbeard

Honourable Member

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.