Beste,

Tijdens het meten van spanningen volgens het schema van de TA-F670ES heb ik op een onfortuinlijk moment met mijn meetpen een sluiting gemaakt via Q310. Het relais schakelde uit en een enkel ogenblik later plofte C312 eruit.
Als gevolg van deze sluiting heb ik de volgende defecte componenten weten te lokaliseren:
- C312
- Q309
- Q312
- Q313
- R316
- R317
- R320
De overige componenten op het mainboard zijn in orde (met een krul).
Ik heb voor de zekerheid Q310 eruit gesoldeerd maar deze meet in orde (gemeten met een multimeter in diode stand).
Ik heb tevens gekeken/gemeten of door de sluiting ook componenten op het EQ-board defect zijn geraakt maar die heb ik niet kunnen vinden.
Nu ben ik mijn lijst aan het samenstellen om de defecte componenten te bestellen.
Gelukkig zijn de Sanken transistoren te vinden maar de fusible resistors en de emitterweerstand moet ik nog vinden.

Zodra ik de componenten binnen heb wordt het spannend om te zien of ik niet iets over het hoofd heb gezien. Zijn er mogelijk nog aandachtspunten waar ik extra op kan letten voordat ik de componenten er in soldeer en de versterker kan inschakelen?

Mijn dank alvast.

(De reden dat ik aan het meten was is dat ik een DC-Offset wil verhelpen. Dat is deels gelukt.
Links was de DC-Offset -50mV en is nu -33mV
Rechts was de DC-Offset -110mV en is nu -62mV
Door het verder te onderzoeken heb ik helaas door een foute aanraking met mijn meetpen een sluiting in de eindtrap veroorzaakt).

Schema EQ & main board+aant.pdf

Op 4 december 2021 17:08:29 schreef MarcelvO:
Zodra ik de componenten binnen heb wordt het spannend om te zien of ik niet iets over het hoofd heb gezien. Zijn er mogelijk nog aandachtspunten waar ik extra op kan letten voordat ik de componenten er in soldeer en de versterker kan inschakelen?

Ja, zet in godsnaam een 60watt gloeilamp in serie met de versterker voordat je hem inschakelt.

Gelukkig zijn de Sanken transistoren te vinden maar de fusible resistors en de emitterweerstand moet ik nog vinden.

Zal geen probleem zijn, die zijn makkelijk via een webwinkel te bestellen.
Documentatie op https://www.hifiengine.com/manual_library/sony/ta-f670es.shtml

Heb je deze instelling gedaan?

Dank je wel Raaf12. Die is mij bekend. Alleen staat het instellen van de bias (ruststroom tbv de eindtranstoren) weer los van de DC-Offset op de luidspreker uitgangen.

Ik heb de componenten gevonden, alleen wel bij verschillende shops.
Moet nog uitzoeken welke webwinkels het meeste heeft.