Signify Gateway Login probleem

blackdog

Golden Member

Hi,

Ik heb een setje materiaal gehad dat is afgeschreven en het bevat een Interact Pro Wireless Gateway Model: LCN1840/05
En een aantal wand schakelaars voro b.v. het lich an en uit te zetten en wat ander spul.

Nu wil ik geen account aanmaken bij Signify en ook op mijn mobiele apparaten software hievoor installeren, dit ui privacy overwegingen.
Is er een mogelijkheid dit via een webinterface te doen, ik kan op poort 80 het apparaat zien:
Wat daar op te zien is, is een lijst van de gebruikte Linux modules om het ding werkbaar te maken, zoals Firewall, Busibox, iptables enz, enz.

Dus is er een manier via een web interface, en/of het spul van Signify te wissen en er iets anders op te zetten.
Ik heb de eerste 10.000 poorten gescand maar behalve poort 80 niets gevonden, maar ik kan ook al geblokt zijn door de Firewall in het ding. :+
Dat moet geen twee dagen werk worden, dan gaat het geheel zo het ronde archief in!

Kunnen jullie mij van wat zinnige info voorzien?

Dann en groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Ik geef het weinig kans, zeker niet binnen je tijdraam.

Durf/wil je ook geen account aanmaken via een incognito browser op de supermarktwifi? Ik snap best dat mensen geen Google speaker in huis willen hebben, maar kortstondig een nepaccount aanmaken zonder dat ze je creditcard nodig hebben lijkt me redelijk te overzien. Misschien kan je hem zo offgrid maken, ik zie wel dat ze development tools aanbieden.

Breng het iig naar een kringloop of zet het op marktplaats.

[Bericht gewijzigd door K7Jz op dinsdag 4 januari 2022 01:02:46 (10%)

Als het net werkt als de Philips hue (lijkt me of de voorloper of de profi variant van)

kun je proberen op poort 80 op /api te kijken of daar een reactie komt.

als dat zo is zou je wellicht met home-assistant hem kunnen koppelen en dan babbelt tie met de api.

Volgens mij ontkom je er niet aan om hem open te schroeven en kijken of je daar verder komt als je er andere firmware op wil zetten.

als via een api babbelen prima is dan is dat wellicht een optie

An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
blackdog

Golden Member

Hi,

Topic kan dicht, het gaat het ronde archief in, heb hier eigenlijk geen tijd voor. ;)

Dank voor de input!

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
joopv

Golden Member

ziet er inderdaad uit als een prof versie van Hue.

Mocht je het spul weg willen doen dan wil ik er wel wat mee experimenteren, mijn huis is ook voorzien van Hue spullen.