hallo,
Ik ben een warmtepomp droogkast aan het nakijken type mod:T65370AH2 type:TC09H6DHP van AEG uit 2014.
Deze geeft vaker e60 na een halfuur werking aan en als je dieper gaat zoeken e63,
ik heb het toestel grondig gekuist wat zeker nodig was, ook de verdamper doorgespoten en uitgeblazen, ziet er allemaal netjes uit.
Fout bleef wel terug komen.
Nu heb ik de print eruit gehaald en nagekeken maar niets verkeerd kunnen vinden, ook geen slechte contacten of slechte solderingen, wel de stekkerverbindingen gekuist, en tot nu toe blijft de fout uit.
maar wat ik nog steeds vreemd vind is dat de compressor bijna het hele programma blijft draaien, deze had dan een temperatuur van 85 graden met de warmtecamera,
de achterkant van het toestel is dan ook behoorlijk heet, maar de natte was nu wel droog.
de compressor valt wel stil met het selecteren van een andere programma dus de relais doen het wel vermoed ik, hij schakelt ook pas in na een korte tijd als het programma draait
De ventilator gaat bijna nooit aan, nu ook niet bij die 85 graden, de ventilator zelf is ok.
NTC nagemeten, deze geeft koud over de 5000ohm aan maar bij de toen hete compressor 85 graden zat deze rond de 2000 - 2500ohm, geen idee of dit normaal is.
Het vreemde is ook dat voor ik de print losgemaakt had het ntc heb losgekoppeld en het toestel blijft gewoon werken,
nadat ik de print had uitgehaald en teruggestoken en weer de NTC losgemaakt had kreeg ik onmiddelijk foutcode E70(temperatuursensor), dus iets is er toch veranderd.
Op moment lijkt de fout wel niet terug te komen dus de print uithalen en kuisen heeft toch iets gedaan.
Iemand nog een idee?
E63 is een foutmelding dat je doorstroming van de lucht niet goed is en meet de temperatuur van de compressor te hoog.
Uiteraard moet compressor gedurende gehele programma draaien, anders stopt droogproces!! Het is geen koelkast tenslotte.
85 Graden is normaal.
Heb je de gehele condensor bak uit elkaar gehaald en goed gereinigd met een hogedruk reiniger??? ik vermoed at je gepoedeld heb en dat er binnen in nog behoorlijk vuil zit. Tevens onderste filter goed gereinigd?? Bij voorkeur in vaatwasser.vaak dicht gekalkt
Ik heb hem buiten op een transpallet gezet en doorgespoten met 5 bar waterdruk terwijl hem ligt getild staat zodat het water ook wegloopt , condensor ziet er ook vannachter goed uit als je kijkt via de ventilator.
het is ook geweldig onderhoudsvriendelijk gemaakt allemaal
voorlopig werk hem wel prima.
Van achter zien ze er altijd goed uit.. Maar OK werkt weer maar als het weer gebeurt weet je wat je te wachten staat... Is nu gedeeltelijk schoon
Ja geheel mee eens dat het ALLERMINST service vriendelijk is!!
Miele heeft meer filters en blijft veel schoner!!
Beste, hoe begin ik best aan het uitspuiten van de condensatiebak? Zie er allemaal gesloten uit?
Gr Baba
Idd een heel werk, condensator zit helemaal onderin. Alles moest eruit.
Nu alles terug in elkaar… error 10…
Enig idee iemand.
Dank
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Nu krijg ik de “E10” niet meer te zien.
Als ik de stroom insteek en programma kies en op start duw krijg ik “Err”
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Conclusie is toch dat de condensator op de meest onhandige plaats zit om te reinigen.
Geheel de droogkast ontmantelen om te reinigen….