rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Mijn pa heeft een Audi Q7 die steeds als ie aan de lader hangt een foutmelding geeft. Hij is al tig keer naar de dealer geweest en dan wordt het gefixed, waarna het probleem heel even weglijkt, en even later toch weer terug is.
Volgens mijn pa is de melding:
“slechte aarding” laat een Electricien ?naar de installatie kijken…
.
Ik snap dat jullie NOG minder kijk op dit probleem hebben dan ik. Maar informatie is schaars. Op een bepaald moment beweerde m'n vader dat ie het kastje nooit nat liet worden in de regen en vervolgens stuurde hij een foto waarin het ding nat was van de regen. Toen heb ik hem aangeraden: laat de boel goed drogen en probeer het laden tijdens nat weer te voorkomen. Op z'n minst om eens te kijken of dat lijkt te helpen. Dan hoor ik weer een paar maanden niets van hem totdat hij nu weer problemen lijkt te hebben.
Anyway. Weet iemand wat het ding denkt te controleren als ie beweert dat de aarding/huisinstallatie slecht is?
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Boudie
Vervangen DOOR.
In de handleiding van de auto staat vast wel uitgelegd hoe de meegeleverde lader moet worden ingesteld indien er geen (of slechte?) aarding aanwezig is.
Er zal bij openbare laadpalen geen probleem zijn met laden, vermoed ik.
Ik heb hier alleen de digitale handleiding van de "echte E-tron" en kan dat verhaal helaas niet Copy | Paste doen, dus kijk zelf even op my.audi.com.
KGE
Golden Member
Ik zou een vast laadpunt adviseren indien mogelijk, liefst met een vaste kabel dat scheelt een hoop gedoe. Thuiskomen, kabel inprikken en klaar. Tegenwoordig hoeft dat geen kapitaal meer te kosten.
Een stekkerlader gebruik je bij E-Autos alleen in geval er echt geen andere mogelijkheid is. De meeste stopcontacten vinden het ook niet fijn om urenlang met 10, 13 of 16 Ampere belast te worden.
Als een vast laadpunt niet mogelijk is controleer dan het gebruikte stopcontact eens goed en/of vervang het door een degelijk exemplaar.
Vraag de dealer anders ook eens of die een leen stekkerlader ter beschikking heeft, kun je uitsluiten of het daar aan ligt.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 15 maart 2022 03:39:36 schreef Peter112:
En hoe s het met de aarding in huis gesteld ?
Er is hier in NL een huis wat naar ik aanneem redelijk aan de nederlandse regels voldoet. Ik weet niet hoe het in frankrijk gesteld is.
Ik heb geen aardverspreidingsmeter.
Probleem is: de dealer doet "iets" dan werkt het kennelijk eeen tijdje in NL en in frankrijk gaat het ineens weer mis. Ik kan niet zomaar even op m'n fiets springen en naar frankrijk rijden om even wat metingen te doen. Ik weet niet wat de dealer gedaan heeft.
Op 15 maart 2022 07:59:11 schreef Paul Welther:
Komt die melding alleen als je thuis laad of ook ergens bij een laadstation?
weet ik niet. Ik heb de vraag gesteld, ik betwijfel of ik antwoord ga krijgen.
Ik kan op audi.com geen handleidingen vinden. Google geeft er een paar, maar na 3x een niet-elektrische auto handleiding te hebben doorgespit geef ik het op.
Op 15 maart 2022 10:32:31 schreef KGE:
Vraag de dealer anders ook eens of die een leen stekkerlader ter beschikking heeft, kun je uitsluiten of het daar aan ligt.
Vast laadpunt: ik weet niet of dat kan.
Dealer vragen: Gaan we doen.
Boudie
Vervangen DOOR.
Op my.audi.com moet de eigenaar van de auto een account aanmaken. Dan worden de juiste handleidingen (en status van de auto) bereikbaar.
Ik denk dat de instelling van de lader in Frankrijk anders moet zijn dan in Nederland.
Ik heb geen verstand van aarding en al helemaal niet van de Franse situatie, dus ik kan geen specifiek advies geven.