Ik was wat aan het spelen met een Rpi3, en vroeg me af of het programma NodeRed iets is,en wat kan je er mee. Zou het geschikt zijn voor huisautomatisering?Of is het een beetje een programma om te leren?
Golden Member
Ik was wat aan het spelen met een Rpi3, en vroeg me af of het programma NodeRed iets is,en wat kan je er mee. Zou het geschikt zijn voor huisautomatisering?Of is het een beetje een programma om te leren?
Ik gebruik het al enkele jaren, en het bevalt me wel. Zeker in combinatie met ESP32 / ESP8266 en Arduino kan je op een "eenvoudige" manier sensoren uitlezen en via een browser grafieken maken / automatiseren.
http://wiki.robotmc.be/index.php/MQTT_op_de_Raspberry
Golden Member
Dank je, dan ga ik me er eens meer in verdiepen.Een mens is nooit te oud om te leren..Ik deed alles eerst met PLC,s, maar die zijn ook al antiek..
Idem hier, huis automatisering draait erop. Lampen aansturen, sensoren uitlezen, grafiekje tonen. Geen rocket science maar heel simpel te configureren.
Veel plug-ins beschikbaar voor specifieke functies en taken.
En super stabiel
Hier hetzelfde. Eenvoudig om via I2C module, relaiskaarten aan de sturen. Draait hier al enkele jaren.
Ook eenvoudige koppeling met Google home beschikbaar.
Golden Member
Dit is voor mij dus nieuw....Ik heb het al zover dat ik een ledje om de 2 seconden kan laten knipperen.Ik weet nog lang niet waar alles voor dient, Hoe je een pin aanstuurt weet ik intussen...