Ongewenste email

Dit topic is gesloten

Ik krijg af en toe ik denk aan de overige email adressen te zien een mail van Martinus Bijlhout ik vermoed dat het via CO komt.
Deze probeert een secutest te slijten, geen idee waarom ik die mails krijg.
Helaas stuurt deze meneer ze als Aan en niet als bcc.

flash2b

Special Member

Ik heb deze mail ook (weer) gekregen.

Thevel

Golden Member

Ik ook en nog 122 anderen.

Sine

Moderator

Er stond een oude secutest voor een belachelijke prijs op V&A laatst.

Geen idee of dat van deze heer komt, ik kan ze in het V&A archief niet terugvinden.

Als iemand dat na 120 CO-ers stuurt dan heeft is hij heel bezig geweest met het overtikken van email adressen, dat is (naast wellicht wat OCR geintjes) de enige manier om ze te verkrijgen.
Ik weet niet direct of we hier als CO iets mee kunnen doen.

Ik zou in ieder geval de heer in kwestie (minimaal) duidelijk laten merken dat je niet van zijn mail en methodes gediend bent (dat zou ik ook niet zijn)
En vragen om te stoppen met spammen en je email uit zijn lijstje te wissen.

Op 3 juli 2022 19:17:29 schreef Peter112:
Ik krijg af en toe ik denk aan de overige email adressen te zien een mail van Martinus Bijlhout ik vermoed dat het via CO komt.
Deze probeert een secutest te slijten, geen idee waarom ik die mails krijg.
Helaas stuurt deze meneer ze als Aan en niet als bcc.

bekend idd, eind april ook al gehad, nu weer.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
mel

Golden Member

Deze meneer gewoon markeren als spam.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Jinny

Golden Member

Volgens mij heb ik de man ook al eens laten weten dat ik zijn -toen- meer dan tien jaar oude meuk niet voor de bijna nieuwprijs wilde hebben...
Ik ben niet geïnteresseerd in zijn oude muk..
En als ie dat aan een hoop mensen gelijk stuurt, wat zo lijkt, dan is hij bij deze hier ook spamkandidaat.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Hier ook deze mail weer gekregen.

Sine

Moderator

Op 4 juli 2022 07:12:29 schreef mel:
Deze meneer gewoon markeren als spam.

Dat ie spammed is tot daar aan toe, dan blokkeer je dat adres gewoon inderdaad.

Maar dat hij een volle lijst aan geadresseerden mee stuurt is bepaald niet handig of wenselijk.

Ik kreeg ook een email ongevraagd en nog nooit contact gehad bij hem.
Ook dezelfde Martinus.

Ik heb hem geblokkeerd in outlook en als spam aangemerkt.
En inderdaad een hele lijst met email adressen van CO, hoe komt ie daaraan?

Het moet dus iemand zijn die ook op CO zit onder andere naam.

Hij stuurde dit bericht;

IK HOEF ZIJN ROMMEL NIET!

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Een mail sturen is tot daar aan toe, maar mensen in de CC in plaats van de BCC zetten, is echt wel heel erg lomp en onbeleefd.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
mel

Golden Member

Dat was idd dezelfde mail. Veel te duur ook nog, en verouderde zooi.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
GJ_

Moderator

Laurens Martinus Bijlhout dan toch:

https://www.marktplaats.nl/v/doe-het-zelf-en-verbouw/meetapparatuur/m1…

Wel mooi apparaat. Beetje antiek alleen. Toch maar een bod gedaan.

Anoniem

Op 3 juli 2022 20:05:53 schreef Sine:
Als iemand dat na 120 CO-ers stuurt dan heeft is hij heel bezig geweest met het overtikken van email adressen, dat is (naast wellicht wat OCR geintjes) de enige manier om ze te verkrijgen.
Ik weet niet direct of we hier als CO iets mee kunnen doen.

CO lekt email adressen via 'Vraag & Aanbod'. Als ik reageer op een advertentie dan krijg ik antwoord van de persoon waarin zijn email adres is opgenomen.

Kun je daar als CO iets aan doen? Tuurlijk. Een geanonimiseerd advertentiesysteem of minimaal een waarschuwing plaatsen dat bij communicatie via V&A de email adressen zichtbaar worden ....

Niet ondenkbaar dat betreffende persoon via die weg de email adressen verkregen heeft.

GJ_

Moderator

Op 5 juli 2022 10:45:15 schreef wvdakker:
Niet ondenkbaar dat betreffende persoon via die weg de email adressen verkregen heeft.

dan moet ie dus ook 120 reakties op die ouwe veel te dure spullen gehad hebben. Lijkt me sterk. Als je op een advertentie reageert zal de verdere afhandeling door de betrokken partijen via eigen mail afgehandeld moeten worden. Dat vind ik eigenlijk geen "lekken".

EricP

mét CE

Het is zeker erg onaardig om met iedereen hier die die mail gehad heeft een bod uit te brengen, iedereen 1 cent hoger dan de voorganger? O-)
Met het startbod van GJ_ zijn er een hoop reacties. En ik heb zomaar het idee dat het apparaat voor 200x 1ct meer niet weg gaat :)

Thevel

Golden Member

Niet ondenkbaar dat betreffende persoon via die weg de email adressen verkregen heeft.

Ik heb nog nooit mailcontact met de betreffende persoon gehad.
Op die manier kan hij dus niet aan mijn mailadres gekomen zijn.

120 mailadresjes overtikken, dat duurt ook maximaal een uurtje
Verwacht niet dat er iets gelekt is

Anoniem

Op 5 juli 2022 11:15:39 schreef GJ_:
[...]dan moet ie dus ook 120 reakties op die ouwe veel te dure spullen gehad hebben. Lijkt me sterk. Als je op een advertentie reageert zal de verdere afhandeling door de betrokken partijen via eigen mail afgehandeld moeten worden. Dat vind ik eigenlijk geen "lekken".

Nee nee en ja

Ik schreef dat als ik reageer op een advertentie ook het mailadres van degene zie die antwoordt. Dus hij hoeft geen reacties gehad te hebben op zijn spul, maar als hij zelf reageert op V&A is dat ook voldoende

Daar zijn inmiddels voldoende mechanismes voor om dit af te handelen. Bijv een gegenereerd mail adres (zie ook hoe MP dat doet).

Kwestie van hoe je er tegen aan kijkt. Email adres bevat vaak voornaam en achternaam van de persoon. Dus is dan herleidbaar en persoonsgegeven.
Zie ook https://lawandmore.nl/blog-nl/e-mailadressen-en-de-reikwijdte-van-de-a…

Op 5 juli 2022 11:20:53 schreef Thevel:
[...]Ik heb nog nooit mailcontact met de betreffende persoon gehad.
Op die manier kan hij dus niet aan mijn mailadres gekomen zijn.

Dat weet je nooit zeker. Hij kan een dummy account aannemen. En iemand die echt zijn zinnen zet op emailadressen van CO kan dit simpel automatiseren.
Dus aangeven dat je nooit contact met die persoon hebt gehad wil niet zeggen dat het niet gebeurd is.

Natuurlijk is vervelend dat betreffende persoon dit gedaan heeft. Aan de andere kant... als CO zijn zaakjes netjes op orde had was dit niet gebeurd.

bprosman

Golden Member

Ik schreef dat als ik reageer op een advertentie ook het mailadres van degene zie die antwoordt.

Ja maar niet iedereen die de mail gehad heeft heeft toch gereageerd op een advertentie van hem ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Anoniem

Op 5 juli 2022 11:40:53 schreef bprosman:
[...]Ja maar niet iedereen die de mail gehad heeft heeft toch gereageerd op een advertentie van hem ?

Even uitgesplitst:
Als jij iets aanbiedt en ik reageer daarop dan heb ik jouw email adres op het moment dat je reageert. En die persoon hoeft natuurlijk niet zijn echte mail adres te gebruiken.....Mail adressen zat.

Je hoeft dus niet te reageren op ZIJN advertentie... reageren op een vraag van jouw advertentie is al voldoende.

Het is heel simpel om geautomatiseerd alle V&A advertenties automatisch te benaderen. Als is het maar met 'is het nog te koop'.

GJ_

Moderator

Op 5 juli 2022 11:37:57 schreef wvdakker:...En iemand die echt zijn zinnen zet op emailadressen van CO kan dit simpel automatiseren.

Simpel niet. Mailadressen staan nergens als tekst op de site.

Een pngtje naar leesbare tekst converteren is anders ook geen hogere wiskunde meer hoor, steeds meer programma's lukt dat

Maar daarvoor zijn 120 adressen te weinig,
Staan zeker meer mailadressen openbaar als ze geautomatiseerd geript waren

Anoniem

Op 5 juli 2022 11:48:15 schreef GJ_:
[...]Simpel niet. Mailadressen staan nergens als tekst op de site.

Volgens mij heb je het niet begrepen wat ik schreef (of ik was niet duidelijk genoeg)

Ik doel op het email verkeer wat volgt reactie OP een advertentie.
Zou helemaal fraai zijn als email adres op de site is vermeld .....

Maak er een PBE van (Proven bij Example)
Reageer eens op een advertentie en kijk van welk email adres je reactie krijgt.

[Bericht gewijzigd door Anoniem op dinsdag 5 juli 2022 11:56:28 (14%)

Dit topic is gesloten