Hallo,
Ik heb hier een Siemens Combi magnetron HB84K550N/05 en deze heeft E11 in de display.
Bij insteken van de stekker in het stopcontact duurt het heel even en dan springt de display aan en geeft E11 en een knipperend klok symbool er onder.
Ook piept de magnetron en dit stopt na ongeveer een minuut.
De magnetron reageert niet op het drukken van de toetsen.
Ik kan dus geheel niets met de magnetron / oven.
Als ik de stekker in het stopcontact steek terwijl in de klok toets ingedrukt houd, gaat de display aan in test mode en kan ik alle toetsen testen en functioneren goed.
Dit is alleen een toetsen en display test, en kan dus alleen de toetsen testen, de magnetron en oven functie gaan niet aan.
Als ik in test mode de deur open, zie in 2 00 links in de display en als ik de deur sluit springen de 2 00 naar rechts.
Dit houd volgens mij in dat de deurschakelaars ook goed functioneren.
Als ik ongeveer een minuut wacht springt de magnetron uit testmode en geeft weer E11 in de display met het knipperend klok symbool een piept de magnetron weer een minuut.
Ik heb reeds de zekering op de schakelprint gecontroleerd en deze is goed.
Ook heb ik alle verwarmingen elementen gemeten op kortsluiting of lekkage naar aarde.
Ook de 2 temperatuur beveiligingen (op de magnetronbuis en links boven op de ovenruimte) zijn goed.
Is er iemand bekend met deze storing in dit type magnetron?
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
ROM failure
Bij defecte magnetronprint kwam de fout niet tijdens power-up.
[Bericht gewijzigd door EricN op (75%)]
klopt, maar check eens of een van de relais een bubbel op zit, of oververhit is geweest. Dit komt zeer frequent voor bij deze modellen en zorgt dat de spoelzijde verbinding heeft met contact zijde en genereeert deze fout ook.
F11 is een zelftest fout van module..
Had je een foto van relais board?? zijn 2 types van..
Hallo smd.
Ik heb de relais bekeken maar ik kan er geen bubbel op vinden.
Ik heb de relais ook even na gemeten en ik heb geen overgangsweerstand als de contacten gesloten zijn.
Als ik 9 volt op de relaisspoel zet schakelen de relais ook netjes.
Het enige relais wat in komt is grote zwarte ALZ12F09 relais.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Inmiddels deze ook EricN.. Maar de TS heeft alles nagelopen, dus door doorslag is ROM echt defect.. Zo'n print heb ik nog wel ergens..
Hallo EricN en smd.
Ik heb de magnetron / over weer werkend.
Ik heb de module op mijn werk door een hete lucht soldeer oven gedaan en alle relais vervangen.
De E11 storing is nu weg en het toestel werkt zoals het moet.
Bedankt voor het meedenken.
Dan kan ik je met zekerheid zeggen dat het echt een relais issue was.. Op zich zit er weinig in wat los in soldeer kan raken, zit geen BGA op tenslotte.. Maar Top!! Scheelt een hoop kosten..