Hallo allemaal,

mijn ventilatiesyteem C is stuk. zekering op de de aansturing was gesprongen. zelf zekering vervangen en toen is een exotische component (IR3101) uit elkaar geknald genaamd een "gate driver IC integrated half bridge FredFET". de specifieke sturing is nergens meer te verkrijgen. motor is nog goed, heb die uitgemeten.
Weet er iemand of de motor niet gewoon met een andere universele sturing verder kan aangestuurd worden?
in bijlage foto van motor en foto van sturing.
alvast bedankt!

koen

dat ic ken ik, zit ook in van lien noodverlichting van rond 2005 welke overlijd als de primaire elco gaar is. je hebt 3 van die ic's zou ze alle 3 vervangen als je ze nog vind, geheid dat de andere ook een tik hebben gehad. de motor is een BLDC motor met de 3 igbt als sturing..

ASWO heeft er 2 op voorraad a 19,95

Beste testman en fred101,

bedankt voor antwoorden!
ik heb er besteld op chinese site. dus afwachten.
dus testman je denkt dat primaire elco stuk is? is dat de bruine condensator?

bedankt,
koen

check ook dat zwarte component naast waar de overleden 3201 zat..

van instabiele voeding word dat ic niet beter idd, maar de motor kan ook gewoon last hebben van gare lagers. in je hand laten lopen lijkt dan goed, maar met de lagers los in je hand blijken ze dan zo goed als gaar, check dat ook.

ik zag ook dat aliexpres de 3201 nog had, maar let ermee op dat zijn vaak fakes..