UP/DOWN counter met Aduino Uno

Voor 7 segmenten is dat 7x 5mS = 35mS.

Multiplexen van segmenten heb ik nog nooit gezien, dat doe je normaliter per digit... (dus 4x5ms)

Het totaalbeeld wordt bij steeds sneller multiplex ook onduidelijker en zwakker.
(dit doordat er steeds meer tijd gaat zitten in het instellen van de data, en steeds minder tijd in de actuele weergave)

Maar inderdaad, multiplexen doe je normaal gesproken in een interrupt om de zaak niet te blokkeren. (liefst > 50Hz, en geen veelvoud van de netfrequentie)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Bapaktus

Special Member

Iedereen bedankt.
Klinkt allemaal logisch wat wordt geschreven.
Ik had al een paar verschillende scripts gedownload en met een overzicht van Arduino data types en constants geprobeerd het programma te doorgronden.
Echter, met mijn (nog)beperkte kennis van C++, soms Sketch's tegen gekomen die erg ingewikkeld zijn.
Dus proberen met de "commando-lijst" achter het doel van zo'n programma te komen.
Gaat erg veel tijd in zitten. Gelukkig heb ik vroeger wel in machine taal geprogrammeerd en ook ervaring in (Visual)Basic en Forth opgedaan. En mijn geheugen laat mij ook vaak in de steek. Zal wel leeftijd afhankelijk zijn. :(
:S .
Maar goed, terug naar het onderwerp. Ik ga deze, straks dubbel uit te voeren, up/down counter als zelfstandige eenheid bouwen.
Voeding is een schakelende 8 Volt adapter. Leverbare stroom een paar Ampére.
Wordt aangesloten op de "Barrel connector".
Mijn maximaal stroom gebruik 650 mA zal via de interne 5 volt regeling (max.limiet 650 mA) niet boven een 150 mA uit komen. :).
Indien nodig kan ik ook voeden direct op de 5 Volt Power pin.
Tot zover, even een ander probleem aanpakken. Ik had een clone Arduino Uno gekocht (zonder Bootloader) maar die kreeg ik niet werkend.
Ondanks het installeren van de CH340 Driver voor W10. Conlict tussen/met diverse poorten die ik in gebruik heb. Maar daar ga ik wel uitkomen. Dus had ik even een andere UNO gekocht. Fabrikaat Velleman. Die werkte meteen, echter dubbel in prijs. Maar goed het werkt !!!
Nogmaals bedankt , ruud
NB, tekst gewijzigd 22:17