Op 16 maart 2023 21:43:59 schreef buzzy:
[...]
Ik ga in die richting zoeken en neem ook het netsnoer mee in het onderzoek. De fout treed meestal eenmaal op en blijft dan weer een of meer dagen weg.
Het toestel valt nog steeds uit, soms tweemaal op een avond. Er zit geen vaste tijd aan.
De firmware is de laatst uitgebrachte versie en na januari 2022 zijn de updates gestopt en niet meer beschikbaar.
De sequence is:
Normaal beeld en geluid, goed contrastrijk beeld, ook meteen na inschakelen.
Als de fout optreed wordt het scherm zwart en verdwijnt het geluid. De groene indicatieled blijft nog een seconde of zo aan en dooft dan. Een seconde of wat later gaat de groene led weer aan en start het toestel weer in als werd de netschakelaar bediend. Het logo in de omranding gaat aan, de Sony pingel klinkt en het toestel start zonder problemen op. Je hoort ook een (net-)relay klikken. Het toestel werkt dan weer normaal. Een functie als teletekst is weer uit.
Vandaag gebeurde het fenomeen tweemaal binnen een uur.
Ik heb de docu en als ik om te beginnen het blokschema kijk, dan zou de besturingsprocessor het relais uit kunnen schakelen.
Ik heb nog steeds niet gemeten, ik weet dus nog niet wat er weg valt.
Misschien dat iemand het beschreven symptoom ook een keer meegemaakt en gerepareerd heeft, dat zou wat zoek en afwachtwerk kunnen schelen.
Om te meten heb je bijna een meetinstrument met een hold functie moeten gebruiken (heb ik), temeer omdat het toestel gewoon weer voor onbepaalde tijd uitstekend functioneert.
Als de processor een fout constateert geeft de rode stand-by led een diagnose/aanduiding door een aantal malen te knipperen. De rode led komt niet in actie.