Ik heb een Sony ST-S590ES die stations skipt terwijl er genoeg signaal is en de discriminator goed is afgesteld.
Met de RDS functie uit werkt het wel gewoon.
Wat is daar aan te doen?
Lijkt net alsof RDS storing op FM of MF produceert waardoor er stations overgeslagen wordt. Je zou 100nF condensatortjes over de RDS-IC's en display kunnen plaatsen en kijken of het helpt.
Voedingsspanning controleren kan geen kwaad.
Ik ga er vanuit dat je de servicedocumentatie hebt, anders kan je die downloaden bij elektrotanya.com
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
denk dat het de bekende verlopen C in de trimspoel is van de discriminator. heb je wel stereo ontvangst? of moet je de frequentie een stap naar voor of achter zetten voor stereo ontvangst?
Discriminator is keurig af te stellen en heb prima stereo ontvangst op precies de juiste frequentie hier in NH.
Met RDS uit gaat het dus wel gewoon goed zoals het hoort.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Bij sommige radio's kun je bij zoeken ook nog opgeven dat alleen bepaalde zenders mogen worden opgeslagen. (bijv 'moet file info hebben' enz)
Weet niet of deze dat ook heeft?
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
bij sommige radiotuners gaat de autosearch door de hele band heen, maar eenmaal rond dan vind deze wel ineens zenders. hoe dan ook is volgens de rds ontvangst de veldsterkte niet genoeg en rolt daarom over de zenders heen. soms is die apart afstelbaar.
deze tuner heeft ook 2 antenne ingangen, werkt de andere miss wel?
Antenne A en B doen het beide en beide hetzelfde probleem.
RDS heeft een afstelling maar die doet niet wat je zou verwachten volgens het manual. Ik meet 0 VDC op het meetpunt van de LA2230 RDS decoder maar de RDS werkt wel gewoon.
De tuner gaat helemaal rond en komt steeds op 1 zender terecht. Joe70&80s.