Beste forumleden,

De Raspberry Pico H heeft voor de 3 draads debug interface een piepklein stopcontactje. Een tweede pico wil ik als debugger gebruiken. Daarvoor zoek ik een snoertje met stekker die past in die SWD poort. Enige tijd geleden kocht ik de H versie omdat die met gesoldeerde headers wordt geleverd. Dat spaart de ellende van soldeerwerk naast kleine SMD onderdeeltjes.

Waar koop ik zo'n snoertje of stekkertje? Als het in de Farnell catalogus te vinden is wordt het supersimpel. Nummer opgeven en de detailhandlaar bestelt het voor me. In die catalogus staan zoveel dingen dat de kans op een passend stekkertje zonder voorkennis klein is.

Op voorhand bedankt voor uw advie,

Eduard

Bedankt Beekeeper,

Vandaag is zo'n debuggertje blijkbaar kant en klaar te koop aan een prijs waarvoor je het niet moeten laten liggen. In de documentatie staat het type connector 1.0mm pitch 3-pin JST SH.

Zowel het aantal contacten, pitch, gender, montagewijze kunnen verschillen. Ook draaddikte wordt ogegeven. Het zou me niet verwonderen dat voor het monteren van zo'n stekkertje aan draden een speciaal gereedschap nodig is.

Gewoon toevoegen aan een bestellijstje bij Farnell lijkt me geen goede methode. Het eenvoudigst is de soldeerbout warm stoken en het stopcontactje vervangen door 3 vastgesoldeerde draadjes.

Eerder gebruikte ik een tweede pico als Picoprobe. Het programma daarvoor staat beschreven in de startershandleiding van de pico.

Vriendelijke groeten,

Eduard

De picoprobe komt met zo'n kabeltje.

Ik heb twee debugprobes gekocht. Ik heb ze allebij kapot gekregen. Gisteren moest er wat gedebugd worden en heb maar weer een pico as picoprobe ingezet. Dat werkte.

Wat ik niet snap is dat als ik m'n eigen firmware er op zet de pins naar de debug connector het gewoon doen. Ik heb nog geen tijd gehad of de CPU mogelijk die IOs toch kapot heeft, en alleen met een "pullup/pulldown" sterkte de pins kan bedienen. Ik heb met een multimeter gemeten.