Ik heb een splinternieuwe DAB jet 40/80M beregeningspomp met Dab-control-D control unit erbovenop. Die laatste zet de pomp aan of uit al naar gelang er een tappunt aan de perszijde open staat.
Alles luchtdicht aangesloten aan de zuigzijde en het pomphuis en de aanzuigslang en het voorfilter allemaal nokkie-vol met water gevuld.
Stekker er in en .....er gebeurt niets..... het rode lamp op de control unit gaat direct rood branden (niet knipperend). Dit constante rood branden staat nergens in een handleiding. De pomp maakt dus geen enkel geluid. Het lijkt dat hij normaliter enkele seconden moet draaien alvorens de control unit ingrijpt al naar gelang er een kraan open staan.
Resetknop doet niets. Gele lampje brandt wel ten teken dat er power is.
Kapje van de controlunit losgeschroefd en er staat inderdaad 240V op de ingangszijde. Op de uitgaande zijde van de unit (richting de pomp) meet k geen spanning.
Nou weet ik niet meer wat ik moet doen. Iemand nog wijze woorden.....?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
afgaande slang bovenop de pomp aangesloten, en ingaande slang op de kop van pomphuis? klinkt als lucht ergens nog, keer mee wiebelen helpt ook niet? stekker 180 graden draaien en weer in wcd steken helpt ook niet?
Uitgaand bovenop. Ingaand op de kop. Wiebelen stoten chagrijnig kijken stekker draaien geen effect. Helaas
Als er lucht in zit moet hij lijkt me toch eerst een seconde of wat draaien om dit te signaleren. Pomp draait echter nul noppes nada. Bijzonder....
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
garantie lijkt me sowiso, het control deel zal miss stuk zijn. heb je al eens geprobeerd met een tuinslang met leidingwater die al druk heeft op de ingaande kant te zetten?
Hmm....heb daar nu geen koppelstuk voor. Ga sowieso maandag direct bellen. Jammer....had graag eureka momentje gehad met mijn pomp
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Normaal draait de pomp inderdaad enkele seconden. Indien er geen druk wordt opgebouwd stopt ze als droogloop beveiliging. Bij het duwen op reset moet ze terug even aan gaan.
Een beroep op waarborg als je het mij vraagt.
Resetknop al eens 10s ingedrukt gehouden? Zou ik eerst eens proberen, als het een D-control is dan zou dat kunnen dat je die eerst moet opstarten.
Rode led aan is normaal droogloop beveiliging. Als je deze zwak ziet oplichten en weer doven, samen met de gele led, is er in de sturing een condensator stuk, gebeurt regelmatig.
Rode lampje brand gewoon helder niet vaag en continu. Resetknop 20sec ingedrukt.... pomp doet niets...lamp blijft branden. Jammer
Omgeruild onder garantie bij waterpompshop.nl. Nieuwe werkt tadeloos. Opgelost
mvdk
Golden Member
ta·del·los
AdjektivEMOTIONAL
in bewundernswerter Weise gut, einwandfrei
"tadellose Kleidung"