Miele wasmachine display geeft geen tijd aan, na programmeren

Hallo.

Ik heb een Miele v 5845 softronic wasmachine.
Toen ik hem wilde programmeren heb ik waarschijnlijk een verkeerde code ingetoetst.
Nu geeft hij geen programma tijden en resttijden meer weer. De machine werkt verder goed.
Is er een manier om deze te resetten?

BVD Peer

Het programma afbreken door op start te drukken, deur open. Resetten kan niet echt, maar het lijkt erop dat hij in uitgestelde start staat?

Programmeren bedoel je, het programma kiezen?

Helaas dat lost het niet op.

Met programmeren bedoel ik bijv de hoeveelheid water etc in te stellen zoals beschreven in de handleiding.
A Druk op de Start/Stop - toets en blijf daar gedurende de stappen B en C op drukken.
BSchakel de wasautomaat met de I-Aan/0-Uit - toets in.
CWacht totdat het controlelampje van de Start/Stop - toets gaat branden
Den laat de Start/Stop - toets daarna los.

P1-2-3- etc laat hij zien, maar de programma tijd en resttijd niet meer

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bij sommige Miele's moet de stekker er voor > 30sec uit om (lopende) programma's te resetten...

Deur dicht, apparaat uit;
Start toets ingedrukt houden, apparaat inschakelen, na 2 seconden de start toets 5 keer snel indrukken en bij de 5e keer vasthouden, even later gaat de start led knipperen. Laat de knop los.

Je zit nu in de service programmering.
Als het goed is zie je nu de zoemer led telkens 1 keer knipperen.
Druk op de starttoets, display zou P0 aan moeten geven. Dit is een reset naar fabrieksinstelling.

Top, dat is de oplossing. Iedereen ontzettend bedankt voor de snelle reacties

Waterniveau kun je het beste zo hoog mogelijk zetten, dus extra water en hoog waterniveau bij spoelen als deze optie erop zit.

IDD Maus, zeker de beste oplossing voor een schone was en machine!

jerome

Golden Member

Hier bij spoelen meer dan genoeg water. Wassen gaat met te weinig. Is het mogelijk om in het service menu enkel het waswater niveau aan te passen zonder dat het invloed heeft op het spoelwater? Het spoelwater komt al tot bijna de helft van het deurglas. W5903 machine

Extra water aanklikken en in programmeermode de functie daarvan veranderen van 'extra spoelgang' naar 'extra water'. Wassen hoeft niet perse met veel water. Dat kost tevens veel meer stroom.

Wassen kan IDD beste met zo min mogelijk water, kost energie om te verwarmen en elke liter is 8 min extra verwarmingstijd..