Ik wil wat meer info hebben over onderstaande doorvoer filter.
Leverancier en datasheet zou wel prettig zijn.
Het enige wat erop staat is T 053.
Schroefdraad lijkt mij iets van UNC.
Heb hier een apparaat te reparatie waar er 8 inzitten. Bij het nameten geven ze verschillende waardes. Door het filter heen zijn ze allemaal zo goed als 0 Ω, maar tussen de doorvoer en shielding hebben sommige een paar honderd K en andere weer oneindig.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi 3055, 
Het is vrijwel zeker een doorvoer condensator.
Er zijn er ook die een spoeltje en een doorvoer condensator hebben, maar die kom je echt minder tegen.
Probeer de capaciteit eens te meten, ik gok dat ze 4,7 of rond de 47nF uit komen.
Hou rekening met +-20% capaciteits marge.
Ik heb een zestal bij bij even gemeten en de meeste zaten rond de 3nF.
Het zijn vrij prijzige componenten en nog en tip, buig de aansluitingen niet, vooral niet zoals de gene die je laat zien die dike aansluitdraden heeft.
Ik heb hier ook wat versies met dunne aansluit draden, die kunnen beter tegen het buigen.
Groet,
Bram
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Dank, het is zeker een Tusonics, maar helaas Arco die is het niet. De 4209 serie beschikt over M5 schroefdraad. Niet dat de schroefdraad wat uitmaakt voor me, maar daarmee is van de rest van het filter niet duidelijk of dit hetzelfde is.
Wat een prijs verschil trouwens, bij Mouser kost hij €29 en bij Farnell €5.
Uit de datasheet blijkt dat er 6 series zijn waarin een type 053 voorkomt.
Van deze 6 series is een L en enkele Pi filter serie's beschikbaar en dit maakt het voor mij dat ik er niet zomaar er 1 uit een serie kan pakken.
Om beter te kunnen bepalen tot welke serie dit filter behoort zal ik hem morgen proberen mechanisch en eletronisch op en na te meten.
blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi 2N3055, 
Met een dremel openzagen is denk ik je beste optie.
Wat betreft het spoeltje als het een PI filter model is, dan kan dat spoeltje ook en Ferriet kraaltje zijn die om het draadeindje zit in de behuizing.
Groet,
Bram