Vervanger 2g melder

Hallo
Sinds jaren gebruik ik een 2g melder die een sms stuurt naar de opgegeven nummers, dit kastje heeft 2 ingangen.
Onlangs tijdens een test werkte hij niet meer en na openen bleek de backup batterij te hebben gelekt en de print heeft verwoest, omdat binnenkort ook 2g ophoud te bestaan ben ik op zoek naar een type wat via internet sms of tekst naar een app kan sturen evt. met een attentie toontje.
De sturing zal simpel met een maak contact moeten.
Heb het forum afgezocht maar niet zoiets kunnen vinden.

Dank voor de snelle reactie
Dit is ook een gsm melder, ik wil graag via vast internet! Liefst bedraad via RJ45

Dan moet je dus iets hebben wat bijvoorbeeld push berichten naar je mobiel vertuurd. Ik dacht dat bv een satel ETHM-2 dit wel zou kunnen, echter blijft het bij email zover ik de handleiding lees.

https://www.satel.eu/nl/download/instrukcje/ethm-2_nl_c1b16cc9.pdf

Anders ben je al snel bij een klein alarm systeem welke bv met een app werkt zoals bv Ajax of Hikvision met bijbehorende prijs.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Met een ESP8266/ESP32 (WiFi), een RPi of arduino (met ethernet schild) is dat eenvoudig zelf te bouwen.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
mel

Golden Member

je koopt een prepaid telefoon, frobel een draad aan het redial kontakt. en type het te bellen nummer in. Klaar...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Arco

Special Member

Ik zou een 4G nodule nemen, dan ben je niet afhankelijk van telefoon / internetbekabeling. (zeker bij calmiteiten melden van belang)
En je kunt dan ook SMS verzenden, wel zo handig...

Inbrekers zijn verassend snel als ze vooraf de boel hebben verkend.

Bij ons op het bedrijf is in het verleden ingebroken, en daar was alleen een vaste lijn melder. Die heeft nooit kans gezien om een melding te maken.
(het openbreken van de (zware) voordeur, de meterkast, en doorknippen van de telefoon en internetkabels duurde in totaal nog geen 30 seconden)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 14 september 2023 18:14:20 schreef Arco:
Ik zou een 4G nodule nemen, dan ben je niet afhankelijk van telefoon / internetbekabeling. (zeker bij calmiteiten melden van belang)
En je kunt dan ook SMS verzenden, wel zo handig...

Inbrekers zijn verassend snel als ze vooraf de boel hebben verkend.

Bij ons op het bedrijf is in het verleden ingebroken, en daar was alleen een vaste lijn melder. Die heeft nooit kans gezien om een melding te maken.
(het openbreken van de (zware) voordeur, de meterkast, en doorknippen van de telefoon en internetkabels duurde in totaal nog geen 30 seconden)

heb bij klanten gezien dat de meterkast een 8x8cm stalen koker ervoor had met beugels en met stevig slot om dat te vertragen. en idd die melders zijn traag, zeker de oude inbel modellen. heb weleens zoiets afgekoppeld, lasdoos open, doppen eraf, kap van alarmkast en snuk de stekker uit de accu. ding was nog niet eens in alarm voormelding gevallen :P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

kijken bij bv Teltonika.

Die hebben tig opties, ook met I/O poorten enz

Ethernet kan, maar je kan ook naar een LTE-M model kijken, dan ben je niet afhankelijk van je internetverbinding. Stop er een IOT sim in en je hebt jaren geen omkijken (en geen gedoe met databundels en opwaarderen, tenzij je enorme hoeveelheden data gebruikt).

Meeste van die kaartjes zijn 250Mb voor 10 jaar en als je die alleen gebruikt voor meldingen (+ eventueel een dagelijke test) dan kun je daar jaren mee vooruit.

Mocht het alleen om ethernet en I/O gaan, ik heb nog wel een paar WuT WebIO dingen liggen (meen deze, volgens mij 12x input en 12x output)
https://www.wut.de/e-57730-ww-daus-000.php

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op 14 september 2023 18:59:36 (16%)

Ok, dank voor alle opties, ik had verwacht dat er ook simpel gsm melders zouden zijn met internet verbinding ipv Sim met ongeveer dezelfde prijsklasse, wat DJSmile aanbied zou misschien wel werken maar die vind ik te duur (sorry).
Denk dat het dan toch idd maar weer een Sim melder wordt, nogmaals dank voor het meedenken ?

revado

Honourable Member

Wat TS wil is geen gsm melder maar een IP kiezer, die werken via een vast netwerk.
Die zijn er in veel uitvoeringen maar zijn gemaakt om naar een meldkamer te melden middels een protocol.
Je kan niet zomaar een sms sturen via internet, daar zal een of andere koppeling met bijbehorend abonnement bij moeten.

Inderdaad gaan voor een kiezer, (bv die van @Peter112) met een 4g/ LTE kaartje zoals al door anderen aangegeven, betrouwbaar en de optie voor sms zit er vaak in, de gsm kaart moet het natuurlijk wel ondersteunen.
En als het niets mag kosten dan is het meestal ook niets, als beveiliging een slechte keuze naar mijn mening.