Openscad voor dummies aflevering #364

bprosman

Golden Member

Dit "Beugeltje" heb ik van ThingIverse.
Wat kleine aanpassinkjes heb ik zelf kunnen doen.

Wat ik niet voor elkaar krijg is om de COUNTER_SINKING aan de onderkant te krijgen ipv aan de bovenkant.

Zou er iemand nog zo vriendelijk willen zijn ? :?
Voor sommigen hier is dit misschien gesneden koek.

Customisable_Power_Supply_Mount.scad

@Rew, mocht je dit lezen, had jij niet een of andere "Debug mode" benoemd destijds ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

regel 61. d1 en d2 verwisselen.

Daarna iets met de translate prutsen. Waarschijnlijk gewoon Z=0. of zoiets.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Als je nu eens je code hier moest posten, in plaats van het aan ons over te laten om hem op te snorren...
Maar het moet erop neerkomen dat je wat stoeit met d1 en d2 (or r1 en r2) van een cylinder(...), en vermoedelijk staat er nu een translate([ ]) die moet aangepast worden of misschien zelfs weg kan.

Wat betreft debugging: ik heb alhier (ik denk vanwege @Lambiek) de truc geleerd om een bepaald element uit te lichten door er een # voor te zetten.

code:

translate([4,5,6]) cylinder(d1=10,d2=5,h=10)

wordt dan

code:

translate([4,5,6]) #cylinder(d1=10,d2=5,h=10)

Op 19 september 2023 20:05:50 schreef bprosman:
Wat ik niet voor elkaar krijg is om de COUNTER_SINKING aan de onderkant te krijgen ipv aan de bovenkant.

Zou er iemand nog zo vriendelijk willen zijn ? :?
Voor sommigen hier is dit misschien gesneden koek.

Zie bijlage.

bprosman

Golden Member

Als je nu eens je code hier moest posten, in plaats van het aan ons over te laten om hem op te snorren..

Verdiep je eens in het fenomeen : Bijlage (code zat er bij). Maar bedankt voor de hulp.

Wat betreft debugging: ik heb alhier (ik denk vanwege @Lambiek) de truc geleerd om een bepaald element uit te lichten door er een # voor te zetten.

Die bedoelde ik inderdaad.

Ook @Rew en @Blokkendoos hartelijk dank.

(Printbed staat inmiddels weer vast :) )

Op 19 september 2023 21:38:03 schreef bprosman:
[...]Verdiep je eens in het fenomeen : Bijlage (code zat er bij). Maar bedankt voor de hulp.[...]

Sorry hoor, maar wie geholpen wil worden die moet zelf zo goed mogelijk helpen. Waarom zou ik moeten een bijlage downloaden als de code net zo goed in het bericht zelf kon?* Er zijn wel lieden die tientallen regels picbasic posten of zo, waarom zou tientallen regels openscad dan niet kunnen?

*Nee, door een hebbelijkheid van mijn O/S of mijn browser is het niet zomaar 1 klik. Daar had ik misschien nog kunnen mee leven maar zo simpel is het dus niet.

bprosman

Golden Member

Op 19 september 2023 22:50:27 schreef Paulinha_B:
[...]

Sorry hoor, maar wie geholpen wil worden die moet zelf zo goed mogelijk helpen. Waarom zou ik moeten een bijlage downloaden als de code net zo goed in het bericht zelf kon?* Er zijn wel lieden die tientallen regels picbasic posten of zo, waarom zou tientallen regels openscad dan niet kunnen?

*Nee, door een hebbelijkheid van mijn O/S of mijn browser is het niet zomaar 1 klik. Daar had ik misschien nog kunnen mee leven maar zo simpel is het dus niet.

Voor de Windows gebruikers, klik je de bijlage aan, die download vervolgens automatisch, klik op het bestand en hij opent automatisch in OpenScad (voor diegenen die OpenScad geinstalleerd hebben). Makkelijker kunnen we het niet maken.

Dat het bij Lunix gebruikers een stuk ingewikkelder is... tja, andere discussie, maar verwijt mij dat niet.

@Blokkendoos, heb ze even ter lering ende vermaeck naast elkaar gezet , "Rotate" had ik mee zitten spelen, diverse waarden ingevuld en geprobeerd. De -90 (min) was niet in me opgekomen :