Beste forumleden.
Ik zoek een transformator van 220v-12v 6A.
In bijlage staat er één, maar ik zou graag een transformator hebben die ik eventueel op een printplaat kan solderen, maar mijn zoektocht heeft nog niets opgeleverd.
Kan iemand mij een site geven waar ik die kan kopen ? Of kan ik beter die van bijlage kopen en open prutsen en zo gebruiken?
Dank u.
Dummy

Dit is gewoon een schakelende voeding die 12V gelijkspanning levert aan 6A, die zijn redelijk te krijgen, maar waarschijnlijk groter dan op het plaatje. Die dingen moet je niet op AliExpress kopen omdat de netspanningsscheiding soms errug slecht is. Het plaatje toont waarschijnlijk de 1A versie, een 72W adapter is meestal iets groter.

Ik heb net even gekeken op TME en daar was de grootste plugin adapter 60W: SGAS60E12-P1J MEANWELL. Losse blokjes kan je wel krijgen in 80W: GST90A12-P1M MEANWELL. Ik heb nu MeanWell voedingen gelinkt omdat die vrij goed lijken te zijn, maar er zijn goedkopere. Mijn advies is die wel te kopen bij een leverancier in de EU omdat je die verantwoordelijkheid dragen voor de kwaliteit en ze minder geneigd zijn onveilige producten te leveren.

[Bericht gewijzigd door Kruimel op (48%)]

Het is verwarrend dat er sprake is van een transformator terwijl het prentje netvoedingen toont. De getoonde netvoedingen produceren alle gelijkstroom oftewel DC, een transformator produceert per definitie wisselstroom, ook wel genoemd AC. Wat is het nu?

Dat gezegd zijnde: 12V bij 6A is 72 watt, in die vermogensklasse zal men niet zo gauw iets vinden voor printmontage. Dat wordt gewoon te groot en/of te zwaar. [edit:] anderen slagen er blijkbaar wel in om zoiets te vinden, althans als schakelende DC-voeding (maar dat is dus geen transformator) - zoveel te beter!

Verder sluit ik me graag aan bij bij de opmerking van @Kruimel: hoed u voor Chinaspul, ze nemen het daar niet altijd even nauw met de veiligheid. Al dient het gezegd dat ik al wel aanvaardbare voedinkjes heb gehad van bij ome Ali.

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (11%)]

Zelf heb ik ook een paar acceptabele exemplaren van AliExpress, maar ik zou er niet op willen vertrouwen (en heb van elk type een exemplaar moeten slopen om te ontdekken dat ze acceptabel waren, raad ik niet aan).

Oeps, beetje genegeerd dat het soldeerbaar moest zijn. TS vroeg om 6A, dus dan zou deze logischer zijn: https://www.tme.eu/nl/details/irm-90-12/ac-dc-converters-voor-printpla…

Nog eentje, snel kopen! ;)

[Bericht gewijzigd door Kruimel op (33%)]

Ik heb nog niet gekeken naar evt. zwaardere types, maar ik heb hier een voedingsmodule van Bicker, AC in 230v DC out 5v 8A voor printmontage.

Misschien zijn er wel type's met een hoger vermogen.

Transformator was inderdaad de verkeerde benaming.
Door de verschillende reacties weet ik nu welke voeding ik moet zoeken .
Dank u.
Dummy