Hallo,
Voor mij een mysterie, hopelijk kan iemand hier het verklaren.
Mijn 11 jaar oude inbouw Liebherr IKB 3454 met klein vriesvak koelde niet meer goed.
Temp koeling niet onder de 10 graden, vriezen bleef wel goed.
Apparaat schoongemaakt, 24 uur uit laten staan en toen weer geprobeerd, helaas zonder resultaat.
Ik heb snel een 2e hands gekocht en die ingebouwd.
De Liebherr heeft 1 week in de bijkeuken gestaan en heb hem daarna weer aangezet. Nu doet hij het al een week weer perfect.
Het liefst bouw ik de Liebherr weer in, maar zou graag willen weten wat het probleem veroorzaakt heeft, of het terug kan komen en wat ik evt zou kunnen doen.
hartelijk dank

1. Mss koelt de gas niet voldoende meer omdat hij jarenlang in een niet voldoende koeling gevende inbouwkast heeft gestaan. Doordat hij nu vrij staat heeft hij iets meer rendement en gaat hij nog net.

2. Bij deze toestellen sneuvelen de sensoren bij de vleet dus daar gaat de hoofdaandacht naartoe moeten

3. Ventilator durft ook al eens haperen.

4. Als er al werkzaamheden geweest zijn zou het kunnen dat de verdamper isomo slecht zit en de koeling belemmert.

5. Printproblemen kunnen ook maar zijn zeer zeldzaam.

6. Je type is onvolledig. Een foto vh typeplaatje is vereist.

Bleef de kast continu draaien of viel er een lange stilte?? Bij continu draaien is het EricN zijn verhaal als het apparaat wel afslaat en lang uit is, dan is het een sensor die defect is..

Op 11 oktober 2023 14:50:25 schreef EricN:
1. Mss koelt de gas niet voldoende meer omdat hij jarenlang in een niet voldoende koeling gevende inbouwkast heeft gestaan. Doordat hij nu vrij staat heeft hij iets meer rendement en gaat hij nog net.

2. Bij deze toestellen sneuvelen de sensoren bij de vleet dus daar gaat de hoofdaandacht naartoe moeten

3. Ventilator durft ook al eens haperen.

4. Als er al werkzaamheden geweest zijn zou het kunnen dat de verdamper isomo slecht zit en de koeling belemmert.

5. Printproblemen kunnen ook maar zijn zeer zeldzaam.

6. Je type is onvolledig. Een foto vh typeplaatje is vereist.

Bedankt voor je antwoord.
De ventilator heb ik getest met 9v batterij en werkt.
2 temp sensoren heb ik getest dmv in water met verschillende temperaturen te hangen.
Er zijn geen wzh geweest.

Op 11 oktober 2023 19:19:34 schreef smd:
Bleef de kast continu draaien of viel er een lange stilte?? Bij continu draaien is het EricN zijn verhaal als het apparaat wel afslaat en lang uit is, dan is het een sensor die defect is..

Bedankt voor je antwoord.
Voor mijn gevoel draaide hij niet tot nauwelijks toen hij nog ingebouwd stond. Nu in de bijkeuken draait ie heel veel. Vent vaak gecheckt maar niet zien draaien.
welke sensor(en)?

De sensoren die bij de verdampers zitten gaan het meest stuk IVM grote temperatuurschommelingen.

Maar nu hij vaak draait, koelt de kast wel goed? of onregelmatig? indien onregelmatig is de grootste kans dat een van de verdamper sensoren defect is.

Ongeveer moet een koelkast 50% uit/50% aan zijn van de tijd bij 20 Graden, dus niet 50 min aan en 10 min uit van 1 uur, dat is niet goed.

[Bericht gewijzigd door smd op (22%)]

Mss is de sturing vd ventilator mank.

Ik zou de waarde vd sensoren uitlezen (E1 tot E4) op het display en manueel eens de ventilator aanzetten via het service menu (L4)