EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Of motorcondensator die voor trage ventilator zorgt. Of relais die stuk is en soms plakt door te vaak schakelen wegens slechte soldering.
De thermostaat/klixon/veiligheid is meestal SOD. Single operated. Met vriesspray gaat het meestal terug goed met die klixon
Heren bedankt voor de antwoorden ,app. is van zuster dus moet even kijken wanneer ik eea kan controleren.
Gr.F_S
Filters even in de vaatwasser zodat ze goed doorstromen weer, motor condensator en relais opnieuw vastsolderen en weer klaar! ( en de droger inwendig goed reinigen uiteraard..)
Yup, bekende AEG/ Ducati probleem. fijn dat apparaat weer werkt! en bedankt voor de terugkoppeling!!
Beste,
Wasdroger heeft een aantal keren normaal gewerkt ,ook op verschillende temperaturen, maar weer e60 fout en geen verwarming meer clixon weer uit.
Kan het zijn dat het relais af en toe blijft plakken ondanks dat de print er perfect uitzag bij eerdere controle?
Gr.F_S
Dan is er een tweede probleem en dat is loszittende relais en een SMD weerstand met opschrift 470, zit naast motor Tryac en relais. Zit vaak los.
De print had ik de eerste keer al met loep gecontroleerd op slechte solderingen bij relais maar niets gezien niet gekeken naar weerstandjes zal ik morgen doen.
Bedankt al vast
Gr.F_S
E60 is een groepsalarm, voordat je verder actie onderneemt lijkt het me zinvol eerst te bepalen welke van de serie 60 de fout bepaalt.
Bekijk dit filmpje maar eens.
Probleem is dat hij/zij te heet wordt en hierdoor de clixon uitschakelt.Hierna krijg je dan inderdaad e60.
In eerste instantie gemeend fout gevonden te hebben (slechte condensator) maar er blijkt nog meer niet goed waardoor hij/zij af en toe te heet wordt daar probeer ik nu achter te komen.
Gr.F_S
Nee, je moet zien te bepalen welke van de storingen er echt is door het foutgeheugen uit te lezen. En dan krijg je een van de getallen tussen 61 en 67 met ieder hun eigen diagnose.
Dan heb je een veel betere aanwijzing dan alleen probleem met de verwarming.
Bedankt voor de reactie en de link alleen is dit een ander type als in de link en ik kan nergens op het net vinden hoe je die van mij kan uitlezen.
Gr.F_S
Helaas heb je niet de productnummercode vermeld.
Dus dat kan ik niet zien.
Maar over het algemeen is de procedure overal hetzelfde. Alleen wil de geheugenplek wel eens wijzigen.
Het is niet altijd plaats 10 maar kan ook soms 9 of 11 zijn maar meestal 10.
Meestal de weerstand lossig in zijn soldeer. Motor start niet en verwarming gaat door en dan clixon er uit.. E60 op display..
@smd moet bijna zoiets zijn vooral omdat het niet altijd optreed
en als het onwaarschijnlijk is dat het een plakkend relais is.
Morgen zal ik het weten
hopelijk.
Gr.F_S
EricN
Als je tijdens de werking de print mechanisch wat plooit gaat de drogermotor aan en uit gaan bij een losse 470 smd.
Vandaag print eruit ,ik zie geen weerstand 470 in de buurt van de triac heb foto gemaakt en denk dat je R106 bedoelt die gaat naar de gate van de triac ,deze is 220 ohm.
Zo te zien zit deze goed vast maar ik heb het idee dat transistor die naar deze weerstand gaat slecht contact heeft.
Is nogal moeilijk te meten nogal klein 
EricN
Daar zit hij ook niet. Het is een groter model smd. Ergens verborgen achter relais als ik me goed herinner. Dat is ook al lang geleden ondertussen. Welk model toestel is het? Heb je een foto vh typeplaatje want je eerdere vermelding klopt niet. Of een andere foto vd print. Dit id maar een klein deel.
EricN
Het "470" issue was bij oudere machines met printen aan de bediening. Deze print zit in de zijkant denk ik?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
motor wisselt van draairichting steeds, kans dat het relais met wisselcontact niet goed is, of iig gesoldeerd moet worden. als dit een buisdroger is, kan ook de afvoer vernauwing hebben, warmte kan niet weg.
Vergeet 470 weestand maar, is IDD van voorganger..Van deze printen liggen de relais uit de soldeer met name vermogens veiligheids relais aan zijkant, soms EFO alarm te zien. Ik zou met name veiligheids relais testen!
Bedankt voor de suggesties maar van te weinig doorstroming was geen sprake meer (slechte condensator vervangen) en alles super schoon.
Print met loep bekeken geen enkel relais los contact dus verder wist ik het ook niet meer.
Heb print opgestuurd naar bedrijf die deze repareert in de hoop dat dit het probleem oplost.
Nogmaals bedankt voor alle hulp.
Gr.F>S