Beste leden,
Ik zoek al een tijdje een warmtepompdroger en nu kan ik een goede krijgen van Miele type T8827WP.
Nu heeft de verkoper ook een Miele wasmachine type W8543 met een defect, de klacht luid als volgt (quote) :
Soms wordt het display donker en stopt de machine na het verwijderen en terug doen van de stekker gaat de machine verder,ik heb contact met Miele gezocht maat die vragen op voorhand 339 euro reparatiekosten.
Deze machine kan ik erbij krijgen voor 50,-
Mijn vraag is of dit een bekende klacht is en het risico waard te nemen.
Grt Ruben
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Klinkt als een defecte voedings-chip. Het is volgens mij een W5843.
Soms zijn deze printen eenvoudig te herstellen (chip en 1F smd)en soms is het een hoop miserie. Motor problemen durven deze uitval ook veroorzaken en dan wordt het een ander verhaal. Een risico dus.
Zijn de lagers goed? Maakt hij een tikkend geluid vh motor anker als je met de trommel draait? Proper in de deurrubber? Geen stankproblemen? Zeepbak niet vol schimmel?
Dit is vooralsnog alle info die ik heb gekregen.
Ook de warmtepompdroger is niet het model wat ik eigenlijk zoek, wil een T1 model die mooi bij m'n W1 past.
Maar dit kwam zo toevallig voorbij.
EricN
Het is idd al een ouder model. De waarde hangt vooral af van wat er mee gedaan is geweest. Mooi altijd onderhouden en filter om de 5 beurten onderaan gereinigd? Weinig werk uren?
De 8827 is een beste tank en kan veel hebben, alleen de ventilatoren begeven het vaak, maar een alternatieve Papst werkt prima.
De wasmachine is idd een euvel zoals EricN beschrijft of lekkende elco's
[Bericht gewijzigd door smd op (23%)]
T1 zijn ook prima drogers alleen kwaliteitief minder dan de 8827. Droogtijden zijn langer IVM zuinigere energie klasse. Snaren breken vaak en koelsysteem problemen komen ook meer voor.
EricN
Qua energie zuinigheid kan ik buiten een wasllijn wel zeggen dat miele daarin consistente resultaten neerzet. Siemens ook maar miele T1's durven tot 0,6 kwh gaan tov de gebruikelijke 0,7-0,8 kwh v siemens en t88xx v miele. Alle andere merken zetten daarin mindere resultaten neer. Baukn en aeg tot 1,6 kwh ongeacht de hoeveelheid plustekens achter hun A. Bij beko is het soms zoeken naar een verdamper/condenser.
Bij T1 is er duidelijk wat bespaart maar nog steeds een mooi apparaat. Het voordeel is de leeftijd die de T88xx niet meer mee heeft.
Top, dan blijf ik bij de T1.
Kan een mooie krijgen voor een goede prijs..... Alleen die 180km naar Leeuwarden is nog een dingetje 
EricN
Wel de zwarte filter zorgvuldig onderhouden. Neem 2de filter en wissen (edit: wissel) af. Andere bij in de wasmachine.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Reken even uit of je het verschil tussen 0,6kWh en 0,8kWh gaat terugverdienen binnen 5 jaar, afschrijving van de machine en benzinekosten meegerekend.
Energieverschil tussen een T88** of een T1 ga je niet merken.
Maar beide apparaten inderdaad goed bekijken. Drogers willen nog weleens serieus veel draaiuren hebben met weinig onderhoud. Dan begin je met demonteren en reinigen, beste klus.
Met Maus eens, je merkt het erg weinig verschil in energie verbruik. Ik heb zijn iets jongere broertje draaien van de 8827, maar vind die echt degelijker, met name koelsysteem en droogsnelheid. Heb een T1 in de reparatie maar een volle was op 1400 RPM draait een dikke 2,5 uur TOV 1,5 uur bij de 88xx series. was slijt beduidend meer.