Lampje vervangen inbouwmagnetron Whirlpool AMW520/ix

Dag allemaal,

Vraag van mijn zoon: hoe moet je het lampje van deze inbouw-magnetronoven vervangen?
Van binnen uit lukt het blijkbaar niet. Van een 'losse' magnetron haal je gemakkelijk de kap af; zou dat hier ook nodig zijn? In dat geval: hoe zit dat ding in het keukenmeubel?
(Ik moet er niet aan denken dat het hele keukenblok los en/of uit elkaar moet - dan moet hij maar in het donker koken :)).

Natuurlijk is er al druk gegoogeld, maar elke keer dat je denkt iets te vinden, blijkt het een of ander algemeen verhaaltje van een lampjesverkoper te zijn. Of ik kijk er overheen, natuurlijk; dat hoop ik in elk geval!

Hoe hij vast zit kun je in de inbouwinstructie vinden. Maar vaak rondom de rand ergens schroeven.

Zoek het onderdeelnummer van het lampje eens op, misschien kom je dan info tegen hoe het in elkaar zit.

Vermoed dat het glaasje er gewoon afgeschroefd kan worden.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op (13%)]

Zoals in je aangegeven instructies staat: 2 vijsjes. Bloot vooraan in de kanten. Zie bijlage.

Dan mantel verwijderen en dan moet ik in het geheugen graven. Ik dacht een lucht tunnel er uit en een G4 12v 10w. Of tss de luchttunnel.

Uitbouwen, kap er af en dan zit halogeen lampje met een beugeltje als het goed is er ingeklikt. Ik dacht uit mijn hoofd een 12V 10W halogeen lampje... Gingen niet zo vaak stuk.

Tjonge, zo komen we een eind verder. Dus inderdaad de oven eruit, maar gelukkig gewoon naar voren (en hopelijk blijkt het aansluitsnoer dan lang genoeg. :)
Nu hoef ik in elk geval niet bang te zijn dan we een totaal verkeerde richting inslaan.

Vanavond ga ik eens langs, zodat we - geheel volgens het plaatje - met zijn tweeën het ding eruit kunnen tillen.
Al heel erg bedankt!

Succes! Vertil je er niet aan, best zwaar apparaat..

Zoonlief heeft nog geen nieuw lampje (zit er wel aan te komen). We gaan pas 'slopen' als het lampje er is. :)
Ik kom er op terug. Al moét het nu haast wel lukken.

Op 19 november 2023 12:09:30 schreef Frederick E. Terman:
(en hopelijk blijkt het aansluitsnoer dan lang genoeg. :)

Die moet uiteraard wel los om veilig te werken. Niet onder spanning gaan beginnen :D

Ik heb ook zo'n ding gehad, prettig apparaat qua bediening.

Als de hetelucht functie niet meer warm wordt, zit het verwarmingselement daarvan aan de achterzijde achter een grote metalen kap. Die willen nog wel eens openbarsten/scheuren waarna ze niet meer warm worden. Kun je gemakkelijk zelf vervangen, het "sleutelen" is simpel. Ik heb het laten doen, ik wist niet waar het element zat en welke ik moest hebben. De documentatie van dit type is wat lastig te vinden en vermeldt dit verwarmingselement niet duidelijk. Wel het grill element maar niet het element voor hete lucht.

Nou hé hé het lampje was er eindelijk. Maar toen was het ook zó voor elkaar.
Inderdaad oven naar voren uit de kast, dan kap naar achteren eraf en dan kon je bij het lampje.
Toch wel een verbetering, weer een beetje licht erin.

Allen dank!