Beste,
Kleine toelichting:
Wij slapen altijd met de de afzuigventilator (Itho CVE met RTF zender) aan op de hoogste stand. Dat geeft een soort ruis waardoor iedereen goed slaapt. Maar eigenlijk is dat natuurlijk zonde want we zuigen in de nacht al de warmte uit ons huis.
Dus ik had bedacht een nieuwe ventilator te kopen en deze gewoon zonder aangesloten ventilatiekanalen te laten draaien in de nacht. Dat kost wat stroom, maar verder niet zoveel.
Nu had ik dus op MP een tweedehands afzuigbox gekocht (Itho Daalderop CVE), maar deze bleek met perilex te zijn. Ik dacht geen probleem, ik zet er een eurostekker op en dan draait ie en dan schakel ik hem met onze draadloze rf afstandbediening.
Dat dus ook gedaan, maar het blijkt dus een versie te zijn Zonder RFT ontvanger
, en nu draait het apparaat dus alleen op de laagstand, terwijl ik hem juist op de hoogste stand wil laten draaien.
Kan ik op de aansluiting van de printplaat 2 pinnen doorverbinden zodat deze op de hoogste stand gaat draaien? Want ik begrijp dus dat die perilex er voor zorgt dat de afzuiger kan schakelen. (ik dacht dat de afzuigers van 'vroeger' veel meer stroom vroegen en daarom perilex hadden). Sorry ik ben hier zonder veel kennis van zaken ingedoken, ik had niet door dat er zoveel verschillende versies van die dingen zijn.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het werkt wel anders bij deze unit, waar de oude units 1 draad met fase kreeg om laag-midden-hoog te kiezen heb je er hier 2 nodig. de blauwe trafo heeft continu voeding nodig, tevens draait altijd de lage stand. voor midden en hoog steek je grijs OF zwart bij bruin.
Bijzonder... je laat dus de hele nacht een ventilator a 30-40W volgas draaien om beter te kunnen slapen? Was je niet beter af geweest met een Bluetooth luidspreker waar je white noise op laat afspelen? 
Klopt ja. We hebben van die speakers geprobeerd maar geeft niet hetzelfde effect
Iedere gek z'n gebrek denken we dan maar.