Foutcode Err 3 van Whirlpool FT338 combimagnetron

Bovenstaande foutmelding treedt op zodra ik op een functietoets druk die iets met hetelucht doet. De magnetronfunctie en de grillfuctie lijken correct te werken. Dat was een beetje jammer vanavond, want ik had trek in pizza (toch eens uitzoeken of die met de crispfunctie ook goed te maken is).

Om een of andere reden heeft Aswo/Euras geen servicemanual maar alleen een explosietekening.

Met Googelen kom ik alleen andere modellen tegen. Volgens de ene site zou Err 3 een toetsenbordfout zijn en volgens de andere site de cavity temperatuursensor.

Weet iemand wat het voor dit model (12NC: 8587 338 99893) betekent en/of heeft iemand de servicemanual?

Error 3 lijkt mij op een error met het "hangen" van een bedienings knop, dit gebeurt wel eens met de Tact switches.

Vd FT is bij whirlpool niets te vinden. Vd JT nog beperkte info. Err3 betekent temp sensor. Ik kan dus niet met zekerheid zeggen dat het voor de FT ook zo is. Het is wel makkelijk testbaar. Meet de daarde vd sensor. Hang er wat dummy weerstandjes aan van andere waardes. Gaat bij een bepaalde waarde de error weg dan is het de sensor en niet de toetsen.

Het voelt niet alsof er toetsen vastzitten; heb het hele toetsenbord ook bespeeld. Als de temperatuursensor niet gebruikt wordt bij de magnetronfunctie dan klinkt dat als de meest plausibele uitleg. Ik ga morgen of vrijdag eens meten. Ik zag al dat veel onderdelen bij Aswo op een levertijd staan, jammer dat ze hun Zweedse spullen kennelijk niet meer zo erg ondersteunen.

geen fabriek meer, geen parts...

Ik vermoed toch ook de temperatuursensor... Maar...

Hij doet het nu weer. Gisteravond niet, maar zonet onder dreiging van openschroeven nog een snelle test en op het eerste gezicht geen probleem meer (vanavond maar even alsnog die pizza bakken als test ofzo).

Mijn vermoeden: hij staat in een bijkeuken tegen een spouwloze buitenmuur. De sensor zal misschien onder de 10 graden zijn geweest en buiten bereik gemeten hebben. Afgelopen paar jaar in mijn herinnering geen last van gehad, maar misschien ook net niet geprobeerd tijdens kou.

Dan kan de sensor alsnog gaar zijn, maar niet definitief stuk. Ik denk dat ik hem maar gewoon alvast bestel, dan is Murphy mijn garantie dat hij nooit definitief stukgaat :+

Sja, redenatie kan dat buiten meetbereik is.. Drogers stoppen ook onder bepaalde temperatuur. ik had er met een collega monteur over en hij zei dat het een tact schakelaar was, met name de start knop die overgang had.

Ik ga de boel nog wel even in de gaten houden. Voordeel (en nadeel): ik ben er altijd bij als hij het niet doet.