Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Mijn wasmachine maakte een ander geluid dan normaal bij centrifugeren. In de linkerbovenhoek blijkt het manchet niet meer rond de trommel te zitten. Ik heb het gedeeltelijk terug weten te frommelen en programma af laten maken. Dat ging, maar dit moet vast niet zo blijven zitten.
Ik heb nog geen service manual gezocht. Misschien weet een van de witgoedexperts alhier het top of mind. Die 10 jaar motorgarantie is sowieso nog lopende maar de gewone garantie zou ik even moeten nazoeken, echter dit is natuurlijk net in een veeltegelijkweek vandaar dat ik eerst hier maar post voor advies.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Ik heb ‘m terug weten te masseren (even rond voelen welk randje waar over/onder/tussen moet en voorzichtig trekken en duwen om alles op zijn plek te krijgen).
Er zijn wel hapjes uit de rand waar de trommel langs draaide…
Advies blijft welkom.
(Mijn telefoon draait de foto’s zonder dat ik dat zo wenste… maar het zijn wel jpegs, geen heic. )
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (21%)]
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
2j waarborg in BE. In Nederland is dat nog strikter bij Samsung heb ik vernomen. De eerste 6 maand moet de fabrikant aantonen dat de consument verkeerd gehandeld heeft. De 1,5j erna moet de consument aantonen datde fabrikant in gebreke is gegaan. Maar dat ter zijde.
Er heeft iets tussen gezeten dus sowieso niets v waarborg. Zit het er nog en is dat het lawaai of is de trommel kaduuk? Het terugbrengen is goed gelukt dus qua rubber verwacht ik geen verdere stappen. Qua trommel nazicht of vreemd voorwerp nazicht ga je je wat moeten verdiepen.
Trommelkruis is gebroken, het zal niet de eerste zijn en denk dat deze machine ouder is dan 3 jaar, dus... portemonne trekken!! Nieuw kruis en simmerring evt manchet en dan beter gaan wassen ( heter, minder zeep)
Op zondag 21 januari 2024 19:16:13 schreef smd:
Trommelkruis is gebroken
Was het eerste waaraan ik dacht.
Draai trommel met de hand rond om te controleren of de trommel nog zuiver rond is en keurig en netjes ronddraait. Slingert de trommel, dan is het kruis stuk.
Op zondag 21 januari 2024 13:14:14 schreef Lucky Luke:
Mijn wasmachine maakte een ander geluid dan normaal bij centrifugeren.
Wijst ook op een defect kruis. (Maar kan ook op lagerproblemen wijzen)
Lucky Luke
Trommel draait met de hand nog mooi rond. Is ook rond, geen eivorm oid (als dat zo lijkt ligt het aan de telefoonfoto’s).
Trommel beweegt niet zijwaarts, wel voor/achter.
Ik hoop dat wat ik hoorde, geflapper van dat rubber manchet is geweest. (Alsof een hond tegen een vloer of deur of tafelpoot kwispelt, maar misschien wat sneller).
Er zit nu weer een was in, ik laat weten hoe dat gaat.
Ik snap dan nog niet hoe dat manchet van zijn plek is geraakt. Maargoed.
Kan er nu water zijn gaan lekken op plekken waar dat kwaad kan? Of blijft dat dan toch in de kuip rond de trommel?
Qua heet wassen / zeep: machine doet af en toe de ‘eco trommelreiniging’, er wordt zeeppoeder gebruikt (het is mijn machine, maar pa doet meestal de was), er zit wel ‘s een 90-graden was tussen, maar meest 60 of 40.
Edit: de trommel slingert wat bij het begin van centrifugeren, ook zijwaarts, maar geen gekke geluiden en als ‘ie alles in balans geschud heeft gaat ‘ie naar maximaal toerental, ook zonder gekke geluiden.
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (12%)]
Als trommel wat slingert en normaal niet is niet veelbelovend. Maar de rafeling aan manchet zegt mij als gebroken kruis..
EricN
Op maandag 22 januari 2024 19:09:31 schreef EricN:
Vandaag een aeg. Zelfde miserie. Ook geen kruis stuk.
Wat is er dan wel stuk?
Of zit er ergens een BH-beugel dwars?
EricN, ik gisteravond een Samsung, ook vervrommeling manchet, bleek door een spijkerbroek te komen die dubbeld zat en zelfs de snaar er heeft er laten aflopen??? Klacht, neemt geen water meer???
EricN
Ja, dat is een veel gehoorde. Als hij niet draait zien ze door het lage waterniveau geen water rondkletsen en "neemt-hij-geen-water"...
Lucky Luke
Nou, er is weer een paar weekeindes mee gewassen en dat gaat gewoon goed, dus het lijkt er op dat alleen die manchet er af gelopen was.