Waarom houd iedereen zijn woonplaats angstvallig geheim?
noteer in je profiel gewoon je woonplaats of streek
wie weet heb je een probleem en bijkt de oplossing 500m verder te wonen
ook voor tips mbt winkels ed. is dit makkelijke info

just a thought

Ik verbaas me er wel eens over dat mensen te pas en te onpas zonder nadenken hun ICQ of MSN danwel mobiele tel. nr. op het net flikkeren, maar verder zelfs hun naam niet noemen.
Ik hou zelf "gevoelige" informatie zoals telefoonnummers, e-mail en echte adressen angstvallig geheim ivm. allerhande "spam" , maar ik ben dan ook extreem gesteld op mijn privacy, op het paranoide af.
Ik ben al 4 keer van provider gewisseld ivm. spam en virii.
Tevens heb ik er geen behoefte aan om in allerlei databases te staan met mijn eet- of stoelganggewoonten, mijn merk kattevoer of om de hoeveel tijd ik mijn olie ververs.

YMMV.

ok, gedaan. dacht aanvankelijk niet dat het nuttig was.. maar stel ik zit met een probleem (kut 220ohm weerstanden op) en er woont een hobby genoot in de straat kan dat makkelijk zijn...

en watbetreft eetgewoonte, stoelgang en kattevoer mag je ook weten, respectievelijk: Alles wat eetbaar is, dun als ik gezopen heb, vergif

owja olie, ik heb geen auto nog brommer en als me fiets stuk is dan ...........

[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op ]

@KT88
omgeving is eigelijk voldoende
het hoeft natuurlijk niet

wat betreft de stoelgang kattenvoer en het eten hiervan ben ik niet in geintresseerd

Als Mods hebben we het er wel eens over gehad om dit veld minimaal verplicht te stellen.
Maar met een verplichting, roep je ook weer andere weerstanden op.

Nou Jan Klaassen als je 220ohmn weerstandjes op zijn mag je altijd bij mij aankloppen hoor, heb er nog honderden liggen :) (kom ook uit omg. Breda)

[Bericht gewijzigd door Zwieke op ]

Ik heb maar gewoon alles ingevuld, ik zie geen reden waarom je dit niet even zou kunnen doen. Alleen volgens mij woont er niemand anders in Velserbroek, waar moet ik dan mijn weerstandjes dan vandaan halan:P.

Op 4 december 2004 22:37:09 schreef klein is fijn:
Ik heb maar gewoon alles ingevuld, ik zie geen reden waarom je dit niet even zou kunnen doen. Alleen volgens mij woont er niemand anders in Velserbroek, waar moet ik dan mijn weerstandjes dan vandaan halan:P.

Baco Ijmuiden .......
Kan je gelijk effe een lekker visje eten bij dat tentje bij de pont :-P

@zwieke, lees ook dat ik alleen een fiets heb.... dan is het toch nog wel ff fietsen naar jouw woning, en kom ik door de stad.....

he welke e-boer in breda kies jij?

Op 4 december 2004 22:39:47 schreef KT88:
[...]
Baco Ijmuiden .......

Daar kun je bepaald niet alles krijgen wat je nodig hebt. Ik woon er 5 minuten fietsen vandaan, maar ik kom altijd met andere dingen terug dan waar ik voor ging.

(#$% 220ohm weerstanden op) en er woont een hobby genoot in de straat kan dat makkelijk zijn...

Moet ik er 'n paar meegeven aan mijn zoon Eric, kan je ze op school in ontvangst nemen.

Op 4 december 2004 22:45:19 schreef oorpijn:
[Baco Ijmuiden]
Daar kun je bepaald niet alles krijgen wat je nodig hebt. Ik woon er 5 minuten fietsen vandaan, maar ik kom altijd met andere dingen terug dan waar ik voor ging.

Hee Klein is Fijn, *hier* kan je dus terecht voor je missende onderdeeltjes :-)
Baco heeft niet alles inderdaad.
Ik heb meestal last van het effect dat ik met vanalles thuiskom waar ik niet voor ging.....zou dat iets zijn waar alle electronici* last van hebben?

* Ridders van de soldeerbout, dus niet van die numbercrunchers hihi

het was maar een voorbeeld van die 220 ohm r-tjes, ik heb ernog wat liggen hoor..

maar breda is behoorlijk vertegenwoordigd merk ik

Bij het invullen van alleen de plaatsnaam kan er mijns inziens weinig gebeuren wat spam betreft en dergelijke.
Ik kijk vaak naar het invoerveld om te zien of degene in de buurt woont, dan kan ik hem/haar eventueel in de praktijk helpen.

Op 4 december 2004 22:56:19 schreef KT88:
[...]
Ik heb meestal last van het effect dat ik met vanalles thuiskom waar ik niet voor ging.....zou dat iets zijn waar alle electronici* last van hebben?

Volgens mij wel... Als ik bij BACO kom is het altijd van, hé da's wel handig en doe die EBF89 ook maar - voor die plano die in de revisie is - en dan die ook maar....

Voordat je het weet, is het weer een tas vol.
Kom je thuis ruim je alles op en kom je tot de ontdekking dat je al een voorraadje had van het één en ander.
Als ik bij Radio Twente kom, heb ik het zelfde...

tja ik ben af en toe ook zoŽn betalende cleptomaan ik kan ook alles gebruiken.

Op 4 december 2004 23:14:56 schreef Hugo Welther:
Kom je thuis ruim je alles op en kom je tot de ontdekking dat je al een voorraadje had van het één en ander.

LOL!!!
Trok laatst een doos open die al geruime tijd boven op een kast stond.
Inhoud: 12 stuks EL34 Philips XF2*. Ooit eens gekocht, getest en meetwaarden erbij gedaan.
Glad vergeten! En dat terwijl ik recentelijk 4 Sovteks moest kopen voor een reparatie buizenversterker en dacht dat ik geen fatsoenlijke EL34s meer had............

* je wilt niet weten wat Amerikanen en Japanners voor die dingen betalen :-)

het probleem met onze hobby is je hebt zo'n brede vooraad nodig.

stel je schildert graag stilleven heb je alleen wat verf en een paar doeken en kwasten nodig. en wij serie R en C en torren, ics, dergelijke printmatteriaale, connectoren , draadkalbe, bevestiging matteriaal, verbruikt matteriaal, meetinstrumenten. enz enz enz.
logisch dat je dat veel meegaat nemen in de winkel

Op 4 december 2004 23:21:13 schreef KT88:
[...]

* je wilt niet weten wat Amerikanen en Japanners voor die dingen betalen :-)

Ik weet het, ik neem regelmatig een kijkje op eBay.
Die dingen worden vereerd als een godheid. Metalrim ook nog? dual getter, dual beamdeflectors?
Heb hier een stel longplates ECC82's NOS - er was een high end freak op visite en zag die dingen - hij begon bijna bezwerende toverspreuken te murmelen, met tranen in zijn ogen. |:(

Wat dacht je van het verkoopargument MESH EF86's, verdubbeld zo de prijs. |:(

Op 4 december 2004 22:44:41 schreef Jan klaasen:
@zwieke, lees ook dat ik alleen een fiets heb.... dan is het toch nog wel ff fietsen naar jouw woning, en kom ik door de stad.....

he welke e-boer in breda kies jij?

Radiobeurs... omdat die gewoon in het centrum zit :)
Af en toe kom ik bij electra, maar dat is toch weer 1œkm lopen vanaf t centrum.

heb je msn trouwens?

Op 4 december 2004 22:56:19 schreef KT88:
[...]
Hee Klein is Fijn, *hier* kan je dus terecht voor je missende onderdeeltjes :-)

* Ridders van de soldeerbout, dus niet van die numbercrunchers hihi

Krijg ik zeker van die zelfherstellende weerstanden van Oorpijn?:P

Trouwens, heb je wel eens diep ingeademd als je voor de BACO staat, je hebt meteen geen zin meer in vis...

Zo dit was weer de melige afkraak modus.

Heb er inderdaad ook altijd last van dat ik met van alles en nog wat thuis kom van de BACO. In iedergeval niet met hetgene wat ik zocht...:D

OK, we mogen totaal offtopic vanavond :-)

Op 4 december 2004 23:29:10 schreef Hugo Welther:
[...]
Ik weet het, ik neem regelmatig een kijkje op eBay.
Die dingen worden vereerd als een godheid. Metalrim ook nog? dual getter, dual beamdeflectors?

Helaas geen metalrim. Zag laatst een (1) metalrim EL34, met belabberde meetwaarden erbij, gaan voor over 100 dollar....madness!
Wel double getter, dual beamdeflectors zegt mij niets. EL34s zijn echte penthodes, geen beampower tetrodes.

Heb hier een stel longplates ECC82's NOS - er was een high end freak op visite en zag die dingen - hij begon bijna bezwerende toverspreuken te murmelen, met tranen in zijn ogen. |:(

Heheh :-) Terwijl een 6SN7 in vrijwel alle gevallen beter klinkt en langer leeft dan welke ECC82 dan ook. Haar zusje de 12SN7 doet dat ook, maar "ligt " niet lekker in de markt en is dus voor 'n prikkie te krijgen.
Maar ja, P.T. Barnum is alive and kickin' in de high end scene!

Wat dacht je van het verkoopargument MESH EF86's, verdubbeld zo de prijs. |:(

De nonsense! Mesh anodes in triodes kan ik wat mee, het gaas van de EF86 wat bijv. Telefunken heeft is een *afscherming*...... <zucht>
Ik ben te nuchter voor die dingen vrees ik, anders had ik nu al wel een Jaguar kunnen bestellen.

Wist je dat er figuren zijn die van oude buizen de pinnen goldplaten en zo weer enkele honderden $$$ extra cashen?

Ziek!

Ik zal mijn woonplaats eens gaan invullen......
Persoonlijk ben ik voorstander voor de streek, dus vul ik de streek in......Het moet toch een beetje geheimzinnig blijven of niet......:-D ......?

Ik houd het geheimzinnig; daar houden de vrouwtjes van :P