Ik heb een inbouwoven Bauknegt BLZG 9000 rvs sky line uit ca. 1996 (weinig gebruikt).
Sinds kort staat in de display Auto (vertikaal links) en brandt de tijd (knippert niet).
Doordat Auto staat ingesteld, werkt de oven niet, omdat er nog een programma actief is.
Oplossing zou zijn om op het handje te drukken, maar dat werkt niet.
Een andere oplossing zou zijn om de stekker eruit te halen. Ik heb dit gedaan; een paar minuten, een paar uur en een paar dagen, maar hij blijft op Auto staan en niets werkt dan.
Heeft iemand een mogelijke oplossing?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Dank voor je snelle response.
Ik kan niet de tijd instellen. Op het indrukken van geen enkele knop reageert de oven.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
dan is de elektronica stuk van het display. vaak de voeding welke niet goed meer is. open maken zal dat worden..
Kan een "gewone" electricien de voeding meten en eventueel vervangen?
Is dat een dure grap?
ps ik zit voor het eerst op een forum, dus het is soms even zoeken hoe e.e.a. werkt; sorry.
Je reageert wel lekker snel. Top en bedankt!
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
1. Gebruik je de klok wel? De meeste gebruiken ze niet en vragen om ze te elimineren. Dan kan de oven zonder ingewikkelde klok alsnog verder dienst doen
2. De meeste hebben een elco of mkt probleem. Die hele oudjes hebben geen mkt maar een serieweerstand. Dat zien we pas na open maken.
3. De voeding is electronisch dus daar gaat een elekticien weinig kunnen beginnen
[Bericht gewijzigd door EricN op (13%)]
Ik gebruik de klok niet, maar het probleem is dat de display op Auto blijft staan.
Hoe kan ik zien of het een elco of mkt (probleem) is? Als ik hem open maak? Ik ben wel een leek.
De vorige adviesgever gaf aan dat het waarschijnlijk de voeding is. Maar dan zou ik verwachten dat de display niet brandt.
Wat zouden de stappen zijn die ik zou moeten volgen?
Alvast bedankt.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Als je de klok niet gebruikt is elimineren de makkelijkste stap. Ik lees dat je leek bent dus dat lijkt me een ootie. Open maken is wel een vereiste.
Mkt is printplaat en soldeer werk. Een slechte voeding kan de processor in de war brengen.
1. Open maken
2. Foto's nemen
[Bericht gewijzigd door EricN op (63%)]
Nee, stekker er zelfs een paar dagen eruit helpt niet.
Er blijft in de display "Auto" staan en oven reageert nergens op.