Tijdens reparatie is cd schuiflade naar binnen gegaan en zit nu vast. Ik weet niet hoe ik eea ontgrendel.
Ook met stroom er op gaat schuiflade niet open.
Ik weet ook niet hoe en waar apparaat te openen zodat ik bij ontgrendelmechanisme kan komen

Tips?

Ik snap het niet helemaal. Als het tijdens de reparatie gebeurde neem ik aan dat de behuizing al open was? Maak anders een foto als het niet om de buitenste behuizing gaat.

Ik zie de volgende schroeven om de behuizing te openen:

de behuizing was idd al open, de schuiflade is dicht en ik krijg hem niet open. Ik weet niet waar de vergrendeling daar van zit.

Veel cd spelers hebben aan de onderkant een sleuf waar je iets in kan steken om het loading mechanisme te ontgrendelen.

Door dat de lade is dicht gegaan kan je waarschijnlijk de gehele unit er ook niet uit halen - om bij de ontgrendeling te komen 8)7

Al gekeken of er verende vergrendelings-lipjes met een schroevendraaier bereikbaar zijn via de verschillende gaten en sleuven?

Tijdens reparatie is cd schuiflade naar binnen gegaan

Hoe is deze vóór de reparatie naar buiten gekomen?

Als het allemaal niet lukt, probeer dan (via de hoofdbesturingskaart) te achterhalen hoe (via welke kabeltjes) de motor voor de lade aangestuurd wordt, maak die kabel los (motor zit niet meer aan de besturing) en schuif met een labvoeding (stel de stroom laag in) de lade vervolgens uit.

De lade is gewoon met stroom er op open gegaan en vervolgens heb ik stroomkabel los getrokken om iets anders te lijmen. Dat is weer afgebroken en toen ik heb de schuiflade handmatig dichtgeduwd. De stroomkabel was toen binnen in nog niet aangesloten en daar kom ik nu niet meer bij.

Plaats eens een paar duidelijke foto's van het binnenwerk en de onderkant.

Hmmm... Al doende leert men. Tegenwoordig blokkeer ik altijd mechanisch de lade als ik er één ter reparatie heb. Want ik heb de fout van terugduwen ook wel eens gemaakt hoor :/

Kan je wel bij de connector van de lade-motor zoals ik eerder benoemde? Of nog beter het tandwiel/V-snaartje om 'm handmatig open te draaien.

Bedankt voor de gestuurde info.
De lade heb ik open gekregen.
Na alles aangesloten te hebben gaat de lade met bediening van de knop niet open of dicht, Wat kan dit zijn?

Wees eens iets specifieker.

Als je de open/dicht knop in drukt komt de lade niet naar buiten of naar binnen, zie foto.

Met de hand gaat de lade wel naar buiten en binnen.

Wat zou dit kunnen zijn?

Ik bedoel eigenlijk over je reaparatieproces. Het is allemaal wat vaag nu. Wij weten niet wat je gedaan hebt. Ik vermoed dat je zelf iets verkeerd doet/gedaan hebt omdat:

Op zaterdag 27 januari 2024 13:39:27 schreef Stefan2308:
De lade is gewoon met stroom er op open gegaan

Ik zou zeggen controleer alles van voor af aan zoals je al gedaan hebt. Gezien de lade voor de reparatie wel open ging en nu niet meer.

Als je de lademotor niet hoort draaien:
Waarschijnlijk een elektrisch probleem; connector, kabel, enz.

Als je de lademotor wel hoort draaien/tikken:
Waarschijnlijk een mechanisch probleem; aandrijving lade, ladesensor (zit die misschien vast?), enz.

In de meeste gevallen en snaar, die zijn uit gelubberd in tijd, soms het motortje, dat kan je met een externe voeding even 5 minuten voeden, dan is de collector weer schoon. ( komt vaak voor, motortjes die zeer kortstondig gebruik worden) Meerdere malen toe gepast in mijn werkzame leven van reparaties.

Door operatie heeft het even geduurd, maar met de gekregen tips is het gelukt.
Bedankt.