Het volgende probleem is dat de tv een poosje aan blijft een minuut of 3 en daarna uitvalt en weer op start.

Heb de black light los gekoppeld en dan is het zelfde probleem

Daarna alleen de mainboard zonder blacklight maar blijft te zelfde

Wat kan hier nu het probleem zijn in de voeding ?

Even de rimpelspanning meten en je weet het. ;)
Wat heeft een black-light daarmee te maken ? Kijk je daarmee naar electrolyt sporen ? Er is een Duitser die homecomputers repareert die daar een video over heeft gemaakt.

Er ontbreekt een veel eerdere stap.

Wat doet de TV in die 3 minuten? Gewoon spelen?

Hoe doet het weer de voeding die het relais aan stuurt
daar zaten slechte solderingen.

Probleem blijft toch weer komen, denk door verwarmen van solderen het even goed ging.
Maar nu weer het zelfde probleem probleem

Wat valt me op als ik de mainboard loskoppel van de voeding
de klikt van de relais erg wordt , mainboard weer aan gesloten
dan heb je dat na 3 of soms 5 minuten voor de tv weer uit valt de relais dus weer klikt.

Er is geen schema te vinden alleen via youtube vind ik dit

https://www.youtube.com/watch?v=DREofE4WIvg

Maar deze onderdelen zitten hier niet op deze print er zit namelijk geen 10 ohm
weerstand in mijn power print

Heb je nu al de rimpel op de voeding bekeken, 10 seconde werk en je weet of de voeding-elcos goed zijn. Wel belast meten.

Zomaar boards los trekken als de boel onder spanning staat is geen goed idee. Daar kunnen dingen van stuk gaan.

Ik weet niet wat het boardnummer (BN) is van Samsung??

Is de BN4400623B model

Heb met scoop de condensatoren gemeten bij 100 volt 100uf
zag wel rimpelspanning .

Heb daarna de elco van de print gehaald en nagemeten met de esr meter
deze geeft aan dat er niks aan de hand is dus weer terug gezet.

Zonder mainboard moet backlight aan blijven, dus de backlight kan ook defect zijn. Bij defecte backlight blijft TV herstarten.. Dus controleer eerst hele backlight!!

Oke dat kan kwam een filmpje tegen dat de blacklight dan slecht werkt
en dan ook niet meer wil opstarten

Zag nog een filmpje ook over de blacklight clicking

https://www.youtube.com/watch?v=lb9LkjyPBhU

Misschien dat ik dat nog probeer

Het is volgens mij toch de blacklight die te veel stoom trekt

Tv aan zonder kabel ontvangst blijft de tv gewoon werken zwart beeld en minder stroom blacklight.

Tv aan met ontvangst dan gaat de tv na een minuut of 2 weer uit en start weer op

Zet de verlichtingssterkte in menu op de helft of minder en zie wat er dan gebeurt, blijft TV aan, trekken de LEDs te veel stroom of soms ook te weinig als een van de LEDs open raakt elektrisch gezien

Dat was een goed idee SMD

Zet de achtergrondverlichting een stuk lager en wat zie ik,
de bovenste led strip gaat uit en dan weer aan zie dat het beeld donker wordt
boven in beeld (dus een balk zwart) de rest van beeld blijft goed.

Nu is de vraag zit er dan wat los aan de strip of zijn de leds op ?

Jij een idee dit echt nieuw voor mij is vaak de voeding maar nu dus niet

Meestal de LED's zelf. Voor de beste levensduur en minste verschil in helderheid vervang ik eigenlijk altijd de hele set strips tegelijk, dus geen losse LED's en geen enkele strips.

Net zoals Maarten zegt, alle strips vervangen, enigste oplossing.

oke kan een led dan gaan knipperen of zou het een slecht contact kunnen zijn ?

Wat me opvalt is als de led strip koud is de leds blijven branden en na poosje warm worden de led strip uit valt en weer aan gaat.

Heb je hier wel eens ervaring mee gehad ?

[Bericht gewijzigd door vraag1 op (12%)]

Knipperen, kortsluiten, onderbreken, dat kunnen ze allemaal doen.

Vervang de strips inderdaad, soms zijn het ook de verbindingen tussen de strips die aan elkaar geklikt zijn met klemmetjes die niet goed contact maken. JE kan er van uit gaan dat gezien leeftijd van de tv deze aan vevanging toe zijn. OP ALixpress kosten ze niet veel... wel goed zoeken en kijken of de lensjes ook dezelde zijn, soms zijn ze anders en dan krijg je lichte witte kleurvlekken.