Dag iedereen,

één van mijn kookplaten (de grootste diameter 225 mm ) in mijn toestel met 4 kookplaten is defect.
Type/merk : Bauknecht ETP 5660 IN 230v (857483601000) 15 jaar
De weerstand(?) is doorgebrand (zie bijgevoegde foto), en mijn vraag is hoe of kan ik dit nog herstellen door een goeie blijvende verbinding te maken in metaal of zo? (met wat is mijn probleem) tussen die doorgebrande delen.
Ik zie dat een nieuwe nog moeilijk te verkrijgen is en zou rond de 60 euro kosten.
Maar ik zou die graag nog gebruiken, desnoods met een houten inbouwbak errond voor buiten ... :-)

2de vraag is : de glasplaat is nogal versleten. Kan dit nog ergens met een goed sterk(?) reiningingsmiddel ietwat opgepoetst/opgewreven worden en beteren? Ik heb het normale reiningsmiddel , maar het resultaat blijft zo. (zie foto)

3de vraag : is er een meer uitgebreide handleiding (dan die met de 7 pagina's) waar meer uitleg staat over o.a. de symbolen op de display(zie foto) en de werking ervan?
Guido

Vervangen van de pit is enigste oplossing, niet gaan knutselen daar er dan plaatselijk meer hitte ontstaan. Glasplaat kan je met Cif (schuurmiddel) aardig laten opknappen, deed ik ook.

Als je evt een vervangende pit zoekt mail dan maar.

Gebruiksaanwijzingen zijn er wel te vinden op internet hoor..

Op donderdag 8 februari 2024 11:23:18 schreef smd:
Vervangen van de pit is enigste oplossing, niet gaan knutselen daar er dan plaatselijk meer hitte ontstaan. Glasplaat kan je met Cif (schuurmiddel) aardig laten opknappen, deed ik ook.

Als je evt een vervangende pit zoekt mail dan maar.

Gebruiksaanwijzingen zijn er wel te vinden op internet hoor..

Heb ik al naar gezocht voor die handleiding :je komt iedere keer op die van 7-pagina-tellende handleiding waarin niets staat over die symbolen of meerdere uitleg over de werking in het algemeen. Misschien bestaat die niet wat ik niet kan geloven
en moet men maar uitproberen, wat ik echt haat...:-)
Men praat altijd over "RTFM" wat ik altijd doe en aan iedereen aanraad dit ook te doen. Maar...... :-)

Dacht ik ook dit niet te herstellen maar toch.....op dit forum zijn er 'cracks'..... :-)

Je hebt me al vele malen geholpen, smd, en nu terug mag je mij, als je wil,t een vervazngende pit aanraden. Ik heb ook al daarvoor gesurft maar.....de juiste diameter enz....nog niet gevonden.

Ik neem aan dat dat de grootste is links achteraan?
Deze is de vervanger. Mss daarop googelen. Of @smd zijn aanbod aannemen. 481231018892

Het glas ga ik eerst met een breekmes-mes over. Los uit de houder en ongeveer 45 graden schuin houden. Eerst de bruine aangekoekte drab afkrabben. Er zijn ook krabbers voor te koop.
Als laatste redmiddel gebruiken we pasta-x van smeg maar te kostelijk om eens even een plaatje op te boenen.

Handleiding. Dit is het enige wat ik vind en vermoedelijk meer dan voldoende voor zulk basic vuur. Zie bijlag

Dag Ericn, inderdaad is het het grootste verwarmingselement (pit) van de 4 pit's.
Bedankt voor jou info. Ik heb die opgezocht en inderdaad een supergoeie vervanger, denk ik dan.
Ik wacht nog even op smd en kies en bestel dan.

Ook de 2 bladzijden met uitleg over de werking is echt super hoor. Ik heb gezocht maar dit nergens tegengekomen. Engelse servicemanual ? of Engelse manual?
(Kan ik die ergens vinden?)

In ieder geval ben ik fantastisch geholpen hoor. Dank je.

Voor het reinigen hangt er geen 'koek' aan of zo, maar is het glas ergens versleten mat geworden.
Ik probeer nog eens een stukje met cif en zie wel. Anders laat ik dit zo.

Dank je wel EricN

De nederlandse handleiding was een zielig stukje verspilling van papier. De engelse was uitgebreider met 2 volle pagina's 8)7 . Of je die ergens op het net vindt zonder paswoorden weet ik niet.

ok, dank je voor de info. Ik ben wel gered en weet genoeg.....;-)