Sony TA-D705, gemotoriseerde rotary switch

Iemand ervaring met het reinigen / openmaken van een gemotoriseerde rotaryswitch. Deze wil regelmatig heen en weer zoeken en zit er dan nog meestal naast. Ik vermoed dat er iets fout zit in de terugkoppeling.

Da's waarschijnlijk een gewone potmeter, geen encoder...

Dit zijn gemotoriseerde schakelaars van een TA-D705, lijkt mij weer een custom part van ALPS speciaal voor deze Sony.

Als je deze wilt open maken zal je ze eerst moeten desolderen, dan rustig en logisch bekijken hoe het open zou kunnen gemaakt worden.

Eventueel foto's maken van alle kanten en hier posten.

Niet alles kan weer open gemaakt worden, soms zitten assen geklonken en dat is een pijn in de kont...

Rob, Helderziend?
Komt idd uit het model dat je zegt. Volgens de service manual is er een datalijn met 7 die de positie doorgeeft aan een ic. Ik desoldeer en kijk hoever ik raak. Ben eens benieuwd. Je hebt dus motor, schakelaar en terugmelding in 1 behuizing.

Het is einde oefening. Tandjes van de motor zijn afgebroken. Ik zou hem nu wel gewoon als niet gemotoriseerde schakelaar kunnen gebruiken ware het niet dat de schakelaar tussen twee standen moet staan om het geluid door te laten.
Terwijl ik dit zit te typen bedenk ik me dat ik niet zeker weet of het geluid wel door eze schakelaar passeert. Mogelijks is de schakelaar maar de remote besturing.

Ai das jammer, de schakelaar heeft controle over het input Ic. er gaat geen audio signaal door deze schakelaars.

Een rotary encoder dus eigenlijk.

De schakelaar kan je ook manueel bedienen natuurkijk, anders zat er geen knop op.

Zat dat tandwieltje niet over het stalen asje van de motor geschoven?
Wellicht is het mogelijk om dat tandwieltje te (laten) 3D-printen?