Mij is verzocht om een analoog mengpaneel aan te sluiten aan een USB bus van een laptop, waar het dj programma mixxx op draait.. daar zal ik een interface nodig hebben, weet iemand een oplossing?

Audio interface, in vele vormen opties en prijzen

Of mengpaneel met ingebouwde audio usb interface, ook in vele vormen en prijzen

Dat doe je met een zgn. Audio Interface. XLR/Jack IN - USB Out

Een audio interface heb je vanaf een paar tientjes tot honderden Euro's, al naar gelang de kwaliteit en mogelijkheden.
De Focusrite Scarlett modellen hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding maar het is maar net welke kwaliteit je zoekt tegen welk budget.
Kijk eens rond in de grote webshops van bijvoorbeeld Bax of Thomann en vergeet Marktplaats niet want ze komen gebruikt ook vaak voorbij.

Houd er rekening mee dat veel DJ software met USB DJ Controllers werken en niet (alleen) met een Audio Interface voor het geluid.

Wil je alleen de audio uit de laptop op het mengpaneel krijgen dan hoeft dit niet perse met een USB Audio Interface maar kun je ook de analoge koptelefoon uitgang van de laptop gebruiken. Met een simpele mini-Jack naar RCA/tulp of XLR kabel.

[Bericht gewijzigd door T-sec op (17%)]

Bij een tweedehandswinkel hier in Groningen liggen zo'n 10 stuks E-MU 0404 interfaces. Zéér uigegebreide en kwalitatief zeer goede interfaces met echt alles aan boord voor € 30,-
(wel zo'n 10 jaar oud maar werkt onder WIN 10)

Ik heb zelf goede ervaringen met de Behringer "Line 2 USB", dat is een verloopkabel waarbij de interface in de USB connector zit. Zie link naar Thomann: https://www.thomann.de/nl/behringer_line_2_usb.htm

Wel moet je daarbij de instellingen in Windows handmatig goed zetten.
In eerste instantie staan die namelijk op mono microfoon.

[Bericht gewijzigd door Twan1983 op (13%)]

heren dank jullie hartelijk _/-\o_