Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ik zit me af te vragen of er bij zekeringautomaten en ALAMATs zowel van onderen of vanboven gevoed kunnen worden of dat het niet uitmaakt.
Reden is dat er een opdruk op staat die suggereert dat het inderdaad uitmaakt: Er staat namelijk een miniem kruisje op het bovenste draadje in het sumbool.
Alamats of aardlekautomaten gebruik ik nooit.
Gewone automaten worden in "mijn wereld" altijd van boven gevoed, en in huisinstallaties meestal van onderaf. Maakt niet uit dus.
Verder lees ik altijd voor de zekerheid datasheet en bijsluiters.
al die kriebeltjes rond een contact hebben betekenissen
kruisje is dus dat dit contact afschakelt bij een bepaald vermogen (bv 16A)
hele lijst kun je op google wel ergens vinden
heeft (deze keer) niks met richting te maken
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
OK, alleen heb ik geen gebruiksaanwijzingen om et lezen.
Ben alleen Curven tegengekomen op internet
En hoe zit dat bij een ALAMAT? Mijn verstand zegt hier ook 'maakt niet uit', maar dat hoeft niks te zegen.
ik ken nog geen alamats met richting,
aardlek dingen zijn meestal wel gevoelig welk contact je de L en N op zet
en sommige B type aardlekschakelaars (voor DC stromen) hebben dit wel in de handleiding staan. alleen die zijn er volgens mij nog niet als alamat versie
maar elk component die een verplichte in en uitgang heeft, staat dit meestal ook wel gewoon duidelijk aangegeven op het plastic
Je hebt er een aantal, geen enkele heeft (bij automaten) met de richting te maken.
Het maakt niet uit hoe om je ze monteert.
Ter info:
- De omgekeerde T geeft aan dat het een scheider is, die mag enkel stroomloos geschakeld worden en heeft voldoende contactafstand om er achter te werken.
- Het bolletje + T is een lastschakelaar met de scheider eigenschappen van zijn voorganger en mag nominale stroom schakelen.
- De X + T is een vermogen schakelaar, die mag al het bovenstaande plus overstroom onderbreken.
De meeste automaten zijn van de laatste variant.
Tidak Ada