ProAirTech ZX9000 werkt niet goed meer.

Ik heb ook advies aan de firma gevraagd, maar heb hem toch alvast maar uit elkaar gehaald.
Er zitten nieuwe filters in. Ik heb via de rode knop bij de sensor gereset.
Na een tijdje gaat de luchtanalyse op rood en knipperen er drie lampjes bovenaan. Dit staat niet in de gebruiksaanwijzing.

Hier wat foto's van binnenin. Ik heb het idee dat het met de sensor te maken heeft. (??)

Sensor is te zien op de laatste foto.

Sja, naar originele merk zoeken is enigste optie. Het lijkt een gerebranded apparaat..

Zou ik de printplaat door kunnen meten ofzo?

Wat doet hij nog wel? Blijft hij knipperen, stopt de motor?

Ja het blazen stopt en dan blijven die drie lampjes knipperen en het luchtkwaliteit-signaal blijft rood knipperen.

Dank voor de link Eric. Bij hem deed de motor niets meer. Bij mij doet de motor het goed, maar stopt op een gegeven moment als de lamp op rood gaat en de drie lichtjes gaan flikkeren.
Ik dacht zelf de printplaat of de sensorplaat checken of vervangen (maar waar vandaan?).

Niemand een idee hoe ik hier mee verder kom?

Niet lullig bedoeld, maar wat kostte apparaat nieuw?? Dit is echt weggooi spul...

Ik heb een Philips luchtreiniger en na zo'n 3 jaar gebruik begon die ook moeilijk te doen. Elco's vervangen en hij draait alweer een poos prima.

Dank voor de antwoorden. Nieuw is hij €199,-

Werkt de ozon? De hoogspanning? Zou er terugkoppeling op zitten?

Is het een optische sensor? Vuil op de reflectoren of ogen?

Reverse engeneering lijkt me een laatste middel. Uitzoeken hoe hij werkt door het schema uit te tekenen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Warm dat printje en de voeding eens goed op met een haardroger, werkt hij dan wel? Indien ja, elco's vervangen.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Opwarmen van de printplaat gaf wel een beetje verandering in hoe het bedieningspaneel reageerde, maar deed het nog niet goed. Als ik de elco's ga vervangen zal ik dan beginnen op de printplaat, of bij de sensor?

Bij de printplaat zou beste resultaat geven met name in de voedingsdeel

Ik heb hem naar de gemeentewerf gebracht. Dank allen.