Hallo,
Ik heb een analoge input kaart van Siemens dat dom doet?
Eerst had ik 2 druksensors erop aangesloten, werkte zonder problemen.
Gisteren PT100 toegevoegd op channel 2 en 3, dus blokjes op de kaart gedraaid.
De test werkte, dus testopstelling weg en de bekabeling verder afwerken.
Nu werken mn druksensors niet meer, waarde blijft op 32767 staan
PIW 256 DEC 32767
PIW 257 DEC -129
PIW 258 DEC 32767
PIW 259 DEC -129
PIW 260 DEC 32767
PIW 261 DEC -129
Wat heb ik verkeerd gedaan?
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Kortom, in de specs van dat ding zal iets staan wat tot gevolg heeft dat je PT100 op kanaal 2 niet kan. Als je iets specifieker was geweest dan "een analoge input kaart van siemens", dan had men hier je kunnen helpen door dat aan te wijzen.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Dat is volgens mij een echt oude module als er nog van die blokjes in zitten. Ik heb die modules al ruim 10 jaar gezien / gebruikt maar nog nooit een met die blokjes aan de zijkant, ken ik ken ze alleen van fotos.
Ik neem aan dat je gelijkwaardige sensors op de gepaarde kanalen (0,1 / 2,3 etc) hebt aangesloten? En je rack/PLC definitie in de software aangepast hebt.
Voor diegene die geen flauw idee hebben waar het over gaat: Het is een Siemens S7-300 PLC uitbreidingskaart voor analoge ingangen.
Er zijn nogal wat varianten van die modules (interne opbouw dus) de laatste hadden veel minder componenten intern vanwege modernere technologie.
Mijn ervaring met die dingen is dat het vaak corrosie intern is in de modules die defecten veroorzaakt. Vooral de bus-chip van het backplane die gewoon defect is of sluiting heeft op te pinnen. De pootjes worden dan zwart.
Soms bij de DI-modules een opto, led of resistor (pack) dat eruit ligt.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op maandag 8 april 2024 10:24:45 schreef Arco:
[...]
SM331 lijkt me vrij specifiek...
Nee, wel dat het een AI module is, maar dan heb je nog tig varianten (+revisies). Dit is denk ik een SM331-7KF01-xxxx of SM331-7KB02-xxxx oid. Dus welke is het precies?
Op maandag 8 april 2024 10:24:45 schreef Arco:
[...]
SM331 lijkt me vrij specifiek...
Ja euh, leuk hoor ... maar niet echt.