Betreft: Pioneer HM76 geen dab wel internet radio met wifi, goede ontvangst
Bij NPO 5 valt vaak de ontvangst dood.alles van de radio brand gewoon.maar je hoort niks meer
Dan kan je aan en uit ,of via preset opnieuw aanzetten dan werk alles gewoon.dit hebben wij soms 1 tot 3 keer per dag .kan het zijn dat het NPO 5 legt .

Gebeurd wel meer op tal van apparaten als je online muziek luistert, plots stilte en je moet even vernieuwen en dan werkt alles weer. Ligt niet aan je radio, zijn de nadelen van streaming radiostations, soms valt dat eens kort uit en komt er niks meer aan op je computer, gsm, of radio.

Zou een haperende Wifi verbinding kunnen zijn, sluit 'm eens aan met een netwerkkabel.

Gebeurt ook met kabel aansluiting soms, alles ok, enkel geen radio meer. Je ververst je browser en het werkt weer. Ergens een kleine onderbreking in de data die naar jou gestuurd word, dat is het gewoon.

Dat ben ik niet met je eens.
Ik luister thuis ook naar een Internet stream. Ik heb een Raspberry PI met PiCorePlayer via WiFi. Deze gaat nooit spanningsloos, zet alleen de versterker aan en uit.
Soms heb ik smorgens geen audio, denk dat de provider of aanbieder snachts iets heeft gedaan. Maar dit is max 1x per maand.

Gebeurt ook op GSM en computer en alleen bij radio streamen. Je bent aan het luisteren en plots niks meer. Je ververst je browser drukt op play en het werkt weer. Soms werkt het dan nog niet en neem ik een andere zender. Na een vijftal minuten werkt je vertrouwde zender weer.

Dus toch is het zo, er moet ergens een kleine onderbreking zijn in de data overdracht. Niet dat het veel gebeurt, echt soms 1 of twee keer per dag. Ook met kabel. En sommige dagen alles ok geen onderbreking. Er is geen andere verklaring voor, de data stream stopt gewoon even. Ik luister wel naar buitenlandse radiozenders meestal.

Voor binnenlandse gebruik ik dan DAB+

Probeer het eens op een bekabelde pc, wifi laptop, mobieltje. Dan weet je waar het probleem zit.

Technisch mag je IP pakketjes kwijtraken en moet de TCP laag dit herstellen. Ik heb wel eens maandenlang verbindingen open staan op mijn particuliere glasvezelverbinding.

Hier ook glasvezel, maar toch gebeurt dat soms wel eens, geen punt voor mij. Dan neem ik even een andere zender. Hetzelfde heb ik zelfs met GSM op 5G netwerk. Ook soms, en soms niks.

heb het gemerkt op internet streams, maar niet aan het geluid maar zag dat de tuner net in het begin van een reclameblok herstartte, duurde een 25sec ofzo dus was me niet opgevallen. dat gebeurde ook vaker op een dag. had al een 3/4 jaar geen internetstreams geluisterd, maar toen kreeg de tuner ineens ook op DAB wegvallend geluid. herstarten hielp niet. tuner had geen geluid en als het terugkwam ging de ontvangst sterke meteen onderuit. toen dezelfde zender maar via internet opgezet, meteen reclame en herstart en erna werkte het wel weer zowel op DAB als internet. antenne ook wat hoger gelegd op de plank.

Van de genoemde icecast streams heb ik de eerste twee 20 uur lang kunnen streamen. Daarna vielen ze allebei stil. VLC op Windows via wifi. Het kan overigens ook zijn dat de stream helemaal prima was, maar door een inkomende Teams oproep of het aanraken van mijn headset de boel werd stil gezet.

Het kan ook best iets zijn als beheerder die een aanpassing maakt, even herstarten en weg verbinding.

Edit: de SB stream loopt nu al 37 uur. Ik ben er 97% zeker van dat het vrijdag door mijzelf was gepauzeerd. Al ik namelijk mijn koptelefoon weg leg stuurt deze blijkbaar een pauze signaal naar de mediaspeler.

[Bericht gewijzigd door K7Jz op (21%)]