Beste leden,
Kennis van mij heeft een koel/vries combo en deze vriest niet meer.
Net even wezen kijken en inderdaad, wel redelijk koel maar vriezen zeker niet.
Hij heeft deze op marktplaats gekocht voor in de schuur, 24 uur laten acclimatiseren en toen aangezet. Staat inmiddels zo'n 20 uur aan en verder dan koel komt het niet.
Wat me direct opviel is dat de compressor goed hoorbaar was, ding is ook loeiheet.
Heb de stekker er maar uitgehaald.
Visuele inspectie gedaan, niks bijzonders kunnen vinden qua lekkage koelmiddel of rotte buizen. Eigenlijk ziet tie er nog heel knap uit.
Zijn er nog dingen wat ik zou kunnen proberen of is einde oefening? Vermoed zelf dat de compressor geen druk meer levert maar heb geen kennis van dit spul.
Grt Ruben
Paar foto's
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Ik zie een gaswisselklep. Dwz dat er 2 verdampers zijn die apart aangestuurd worden. Dus als de compressor draait behoort 1 vd 2 koud te krijgen. Die van de ijskast kun je zo aan. Dat is volgens mij de achterwand. Wel deels gissen. ik heb niets van model nr... . De verdamper vd diepvries zit achter een afdekplaat die achter de schuiven zit. Als geen van beide zwaar vriest na 20u draaien (behoort na 5 min al beginnend te vriezen (verdamper) dan is het een gastechnisch probleem. Gas weg. Compressor drukleiding over....
Aan de frequentiesturing en gasklep te zien is het een prijzig beestje geweest.
De achterwand vd ijskast (rond die ventilator) staat die bol rond? Als je er op drukt, voelt die dan ballonig aan? Is het indrukbaar? Dan is er een gaslek in de ijskastverdamper.
[Bericht gewijzigd door EricN op (13%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
vermoed ook een dood koelsysteem, weer een mp koopje wat schrot blijkt te zijn. vind dat groene netsnoer wel apart, nog nooit gezien aan een koelkast. kan zijn dat het door iemand eraan is geklust.
Op woensdag 15 mei 2024 22:54:27 schreef smd:
Koelt wel goed?? Dan is 3 weg klep defect..
Hij lijkt idd wel redelijk goed te koelen, waar zit die 3-weg klep en is daar iets mee te doen?