Mijn ouders heb ik een 4 jaar geleden een Samsung koelkast aangeraden, een no frost type dubbeldeurs met display en bedieningspanel in de deur. Mooie koelkast om te zien en nog korting bij de Mediamarkt van dit type. Ik dacht bij aankoop dat dit misschien een probleem zou gaan worden gezien de deur vaak open en dicht gaat en inderdaad, de koelkast gaf al problemen na 4 jaar dus. Ook onderin de koelkast in het vriesgedeelte met 3 laden steeds een ijsplaat na enkele weken. OOk rond deze tijd na 4 jaar dus. Nu blijkt dit een bekend probleem van Samsung koelkast omdat de zgn. afwatering van het condenswater door een heel klein gaatje wordt afgevoerd. Dit is een veel voorkomende storing bij no frost types van Samsung blijkt na enig research op internet. Dit is zelf wel te repareren als je beetje technisch bent, maar toch was het een heel werk (koelkast ontdooien, ingevroren spullen overbrengen naar oude vriezer, koelkast verplaatsen, snijwondjes van de scherpe dunne metalen waterbakplaat bij schoonmaken en ijsaangroei verwijderen en de achterwand in vriesgedeelte verwijderen, en daar zat onzichtbaar bijna het kleine afweateringsgaatje dat ook dichtgevroren zat en verstopt. Dit gaat naar het lekbakje op de compressor waar ook een heel klein gleufje in dit pijpje zit. Nu geeft Samsung 10 jaar garantie op de compressor, vals gevoel van dat moet een goed prodcuct wel zijn,... maar niet op dit soort storingen die door normaal gebruik ontstaan. Maar vervelender is het display op de koelkast dat nu niet meer goed reageert op de freezer knop en sommige ledjes van de koeltemperatuur branden ook niet meer. DIt is dus eigenlijk een fabricage fout en in latere types zit de temperatuur display en bediening in de koelkast. Maar mijn vraag is heb ik garantie hierop na de 2 jaar op gratis vervanging van het display en kabelboom in deur ?
Sasmung wil gelijk een service repair inplannen en ik begrijp dat ze soms wel 300 euro rekenen voor deze reparatie en dat in coulance dan nog 100 euro gevraagd wordt om te betalen... mag dit zomaar aangezien het een fabricage fout is (ik heb het dus over het display n niet over het te kleine afwateringsgaatje en dunne spleetje in het pijpje). Ook begrijp ik dat duurzame consumptiegoederen onder nl recht minimaal 5 jaar garantie hebben, dus buiten de fabrieksgarantie..

Een heel lang onoverzichtelijk verhaal.

Heb je ook een typenummer?

En dat allemaal in een adem, zeer moeilijk om te lezen...

Wat formatteren van de tekst is wel nodig, dit ga ik niet lezen zo... :+
Waarom niet hier verder gegaan? : https://www.circuitsonline.net/forum/view/165644

[Bericht gewijzigd door Arco op (37%)]

Oh nee, is het weer van datte... 8)7