Ik heb een camper met een elektrischslot in de camperhuur, deze gaat met de afstand beding wel van het slot maar niet op slot dit wordt veroorzaakt door dat de plus en min niet omwisseld . De camperdealer heeft geen oplossing , en hoe en waar de aansluiting zit op het basis voertuig kan men niet zo zeggen . Nu wil ik de draad bij het cntactgje van de deur los maken daar komt gewoon en plus en min op ( een richting ) een puls relias monteren zodat ik bij de bedingen de plus en Nin te kunnen omdraaien . Ik geef een comando met de afstandbediening ( plusje )deur op slot en weer een bediening deur van slot . Gaat om een puls wissel relais .

Ik denk dat het groene draadje niet goed zit.

Fijn dat je zo’n uitgebreide beschrijving meegeeft.
Merk en type! eventueel leeftijd, maakt het voor mij veel makkelijker.
De uiterst scherpe foto’s van de details verduidelijken veel.

[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op (69%)]

Een camper kan vele merken en typen zijn, gebouwd op verschillende merken en types chassis. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de camper op een Fiat Dicato chassis zal staan, omdat dit in de meeste gevallen zo is. Verder is bij Adria campers het niet of niet goed sluiten van de camperdeur en vaak genoemd fenomeen. (Zie het camperforum, daar kun je je deze vraag ook nog posten, er zit best wat kennis en ervaring.)

Bij de originele Ducato bussen zit normaal gesproken een schuifdeur, de aanstuurtechniek voor de schuifdeur wordt gebruikt om het motorslot in de camperdeur te bedienen. Onderin de scharnierende kant van de camperdeur kun je een contactplaten vinden met verende rvs drukcontacten, dit is de verbinding naar o.a. het motorslot. Ik zou deze contactplaten eerst eens losschroeven in de sponning en in de camperdeur en alle contacten plus aangesloten draden nalopen.

Aan de binnenkant van de camperdeur zitten kunststof panelen die je los kunt halen. Aan de slot-zijde zal dit je toegang tot het motorslot geven. Op YouTube kun je enige filmpjes vinden van Duitse camperaars welke op deze manier een Heosafe bijzetslot monteren. Dan zie je hoe het e.e.a. losgaat. Misschien niet exact zoals bij jou camper maar dan heb je een idee.

De besturing van de motorsloten in de camper/cabine zal ergens in het dashboard zitten. Misschien kom je al een eind als je via de zekeringentabel zoekt welke zekering(en) voor de elektrische sloten zijn. Wellicht heb je geluk en is er 1 zekering defect. Of anders kun je het e.e.a. aan bedrading misschien volgen en kom je ergens op een relais uit.

Een laatste redmiddel is dat je het slot van de camperdeur normaal gesproken ook met de hand kan bedienen. Dit gaat iets zwaar omdat de slotmotor meeloopt.

Het is een Adria Matrix supreme 687 SL van 2014 met als basis een Renault Master 3

Dat het slot van de campdeur zo werk kan zo gemaakt zijn . Maar mijn vorige camper was een SC uitvoering en daar werkte het slot wel normaal , maar die had ik nieuw gekocht maar die is in 2022 verbrand , de SL heb ik 2e hands .

Ik de contacten al nagezien , het deurslot al getest met een losse accu , deze is goed .
Van af de deurstijl contact gaat de draad naar binnen maar waar die uitkomt in de camper heb ik nog niet kunnen vinden .

De deur werkt gelijk met de basis deuren.

Als ik die draad kan vinden kan ik hem e v t koppelen aan de basis.

Vraag nu waar komt die draad uit in het basis voertuig .

en daar werkte hotspot wel normaal

De deur werkt gelijk met de basisbeurs.

Misschien je teksten eens teruglezen en verbeteren, want zo wordt het iedere post vager.

De omschrijvingen zijn onleesbare crypto helaas...
Wat zeker niet gaat werken is een pulsrelais.
Als dat een keer niet goed mee schakelt dan gaat de deur open in plaats van dicht en vice versa.

chassis is van renault, dat is een bekende met deursloten dat die de polariteit omdraaien idd om open/dicht te gaan. je geeft zelf een puls met plus en min hetzelfde wat niet werkt natuurlijk. stuur met die puls uit de ab een pulsrelais met 2x wissel en je moet iets kunnen maken voor dat slot lijkt me.

Excuses van de slechte text, maar ik doe het op de telefoon , anders nu niet mogelijk .

Ik ga een schema maken en kijken welk relais ik daar voor vinden kan .

Tot zover bedankt , ga morgen op reis kom er op terug

Op vrijdag 24 mei 2024 18:50:25 schreef fred101:
[...]
[...]

Misschien je teksten eens teruglezen en verbeteren, want zo wordt het iedere post vager.

De autocorrectverhaspel afzetten kan al een hoop schelen:

"3 kiklo inkvip graag met sproet"
hé jongens, ik heb hier een sproetje
"dit is de afdeling transploft, wij doen geen sproetjes"