Hallo, Machine doet bijna alles tot het einde. Maalt de bonen maar er komt geen koffie uit. Stomen doet hij wel. Je hoort de groep werken. Maar in het afvalbak zit de droge gemalen koffie. Geeft geen foutmelding. Doet het niet altijd. Soms krijg ik een paar druppels koffie. Soms krijg ik een normale tas en soms niets.
Enig idee?

Wat specifieker type graag...

Eerst schrijf je : maalt maar komt geen koffie uit
Dan: gemalen koffie in bakje..

Als er niet genoeg koffie gemalen is drukt de persunit niet genoeg tegen de kop en gaat de eindeloop schakelaar niet omschakelen.
Dus te weinig koffie of een haperende schakelaar of transportsysteem(transportmotor te veel stroom of niet ten einde)

Als hij niet werkt (en dus droge gemalen koffie laat vallen) gaat hij dan wel water pompen of gaat de pomp dan niet werken? Dus, breekt hij het proces dan voortijdig af.
En wat met de paar druppels koffie? Stopt hij dan of verdwijnt er een hoop water elders?

Weer geen model nr. (Onderaan toestel)

SUP015R

Sorry Bonen worden gemalen, je hoort de groep draaien, je hoort persen (soms met moeite precies) en dan komt er geen koffie in de tas. In het afvalbakje zit de droge gemalen koffiebonen. Water komt niet bij de gemalen koffiebonen.

Als ik stoom vraag gaat de pomp. Of als ik water neem van de stoompijp gaat ook. Of wanneer ik koffie wil met gemalen koffie. Dan gaat de groep niet en krijg ik een waterachtige koffie.

Zie ook opmerking EricN; verdwijnt het water elders als je weinig/geen koffie krijgt? Zo ja, zou ik de o-ringen eens inspecteren.

Ook wil het metalen filter wel eens ernstig verstopt raken, zit op de zetgroep piston volgens mij.

Als de pomp niet genoeg druk meer kan opbouwen (omdat hij 'oud' is), dan maak hij een 'gedempt' geluid [beter kan ik het niet omschrijven]. Als het geluid bij het pompen heel anders is dan bij stoom maken of warm water tappen, heb je grote kans dat de pomp moet vervangen worden (of gereviseerd). Of dat je zetgroep verstopt zit.

Als het geluid normaal is, dan zal er ergens waterlekkage optreden. Meestal te verhelpen door o-ringen te vervangen en soms ook het ventiel "boiler pin" (wie heeft die naam verzonnen?) waar de zetgroep aan vast koppelt. Als jouw type machine die "boiler pin" heeft tenminste.

Neen er kwam geen water te pas, er verdwijnt geen water. Ik heb het opgelost denk ik. 30 kopjes al gemaakt zonder problemen. Wat ik wel zag is dat er overal gemalen koffie was. In de afvalbak, langs de groep zat een berg, onder de groep. Tussen de groep. Boven de groep zit een instelling die je van - naar + kunt zetten (niet de regeling voor de bonen). Die stond die nu op plus (waarschijnlijk door poetsen). Terug in het midden gezet en probleem opgelost. Maalde waarschijnlijk te veel koffie, kwam overal tussen en de groep geraakte waarschijnlijk niet in zijn eindstand.