ik zoek een hoogspanning keramische schijfcondensatoren deze kan ik niet vinden bij een conrad of andere webshop. aleen via ali/aliababa.
mijn vraag is weet iemand of ik deze wel kan kopen via een website in nederland.
De waarde en spanning doet vermoeden dat het hier gaat om een Y-klasse condensator tussen fase en aanraakbaar deel.
Deze kan je gewoon bij farnell/sinuss kopen.
Op zondag 9 juni 2024 14:10:36 schreef Ledlover:
De waarde en spanning doet vermoeden dat het hier gaat om een Y-klasse condensator tussen fase en aanraakbaar deel.Deze kan je gewoon bij farnell/sinuss kopen.
deze zat op de printplaat van de tv deze is kapot helft is weg. zal evenkijken op de website
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Als je even zoekt op 'ceramic disk capacitor 2kv 4n7' dan zie je er genoeg... (2kV blijft wat langer heel...)
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Amazon is een (vaak duurder) doorgeefluik voor bedrijven die ook op Ali zitten.
Als er 1kV op staat en hij op de printplaat van een TV zit, zal het meestal wel een snubber zijn. Dan is een 2kV type een goede vervanger. Alleen als hij tussen primair en secundair zit, moet er een Y2 in. Televisiefabrikanten doen dat eigenlijk altijd wel goed. Het gaat vaak mis in goedkope adaptertjes die langs onduidelijke wegen geïmporteerd zijn zonder goede kwaliteitsontrole.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik heb adapters gezien met van die bruine Chinese schijfcondensatortjes van 4mm waar '1kV' op stond en als Y2 werden gebruikt, da's toch wel eng... 
Op zondag 9 juni 2024 16:15:29 schreef Arco:
Ik heb adapters gezien met van die bruine Chinese schijfcondensatortjes van 4mm waar '1kV' op stond en als Y2 werden gebruikt, da's toch wel eng...
In China is alles kleiner 
Arco
Special Member
Op zondag 9 juni 2024 16:23:41 schreef bprosman:
[...]
In China is alles kleiner
Ook de veiligheidsmarges... 
Op zondag 9 juni 2024 16:01:29 schreef maartenbakker:
Amazon is een (vaak duurder) doorgeefluik voor bedrijven die ook op Ali zitten.
Hangt er een beetje vanaf. Bij een elektronicaboer krijg je vaak een portie verzendkosten er bij. Dan kan dat onderdeeltje van een euro soms wel eens duurder uit komen. Amazon heeft wel iets weg van de Ali i.d.d. alleen zijn ze vaak een stuk sneller met volgende dag in huis. En het aanbod is beperkter op Amazon. Soms ook wel eens fors duurder dan de Ali. Soms zijn ze op de Ali weer een beetje gek, zoals ik laatst een UL84 voor 149.- euro p/s zag staan. Dat was wel ff een wtf-momentje.