Beste leden,
Ik zoek een powerbank zonder of met uitschakelbare shut off.
Ik heb een mobiele voeding nodig voor een audio recorder. Ik heb deze recorder omgebouwd naar usb-c en dit werkt allemaal prima maar hij verbruikt zo weinig dat de powerbank uitschakelt na een minuut.
Ik voel er weinig voor om te klooien met extra lasten op de uitgangen...
Er zijn bepaalde trickelchargers maar ook deze blijken niet altijd betrouwbaar, en gezien de recorder de hele dag onbewaakt im een koffer aan het opnemen is is betrouwbaarheid een must.
Iemand een suggestie?
sommige powerbanks blijven continue aan, maar is nogal moeilijk te vinden welk systeem ze hebben.
je zou ook zelfbouw kunnen doen. een usb laadprintje (TP4056). deze heeft ook de diepontlaadbeveiliging al zitten.
een eigen li-ion batterij (bv 2x 21700, dan heb je 10Ah)
een li-ion naar usb converter die altijd 5V out maakt. eventueel probeer je of die recorder het ook niet doet op een li-ion (3.5V-4.2V)
ik ga de mijne thuis eens belasten met een enkele led en zien welke blijven draaien. zal een update posten, dan heb je een idee welke je eventueel kan kopen.
recent kocht ik powerbanks waar losse 21700 cellen in gaan (omdat ik die vaak over heb)
[Bericht gewijzigd door fcapri op (17%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Het lijkt of zoiets niet is geimplementeerd in bijv. USB-PD.
Jammer, want dat zou je veel meer vrijheid geven. (afnemer stuurt bijv. 'alive' pakketjes om aan te geven dat 'ie nog steeds spanning wil hebben ongeacht de stroom)
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Dit filmpje toont je verschillende manieren om dit probleem te omzeilen.
Heb ik geprobeerd en het werkt echt wel.
https://www.youtube.com/watch?v=ty5JueA1wRc
En dit werkt ook!
https://www.youtube.com/watch?v=lOL3ic8msas
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (17%)]
Ik ken de hacks idd.
Maar ik moet 4 van deze packs maken voor een festival volgende maand.
Ik denk dat ik voor fcapri z'n idee ga.
Ik heb die modules zat liggen, net als 20 18650 batterijen.
Ik heb in principe maar 3v nodig waar de recorder op draait. Er zit nu een usb-c module in een een stepdown van 5 naar 3v.
Waarschijnlijk kan ik met 2 18650 cellen parralel al ruim 20 uur opnemen.
Opladen kan wel los doen, bestel ik wil ff paar houders voor 2 cellen.
Ff testen van de week
denk dat je dan beter een buck converter van li-)ion naar 3V doet, kan ook het usb C ding van 5V eruit, is een stap minder
als die recorder ook wat meer aanvaard, kan je misschien nog wegkomen met li-ion en een seriediode. zit je op een 2,8-3,4V als de accu van vol 4,2V naar 3,5V gaat.
heb je helemaal geen omvormers meer nodig
ik heb hier mijn powerbanks allemaal getest met gewoon een kleine led aan de uitgang. na 30sec gaan ze allemaal uit.
trek ik de usb eruit en weer in, dan ZIEN ze de led belasting wel en starten ze weer
Ik heb nu 1 omgebouwde recorder getest oo een powerbank en die blijft nu wel aan.
De stepdown converter en usbc board trekt 150mA en das genoeg blijkbaar.
Heb 3 powerbank cases besteld bij ali met ruimte voor 4 18650 cellen die ik nog zat heb liggen. Denk dat dit gaat goedkomen zo. Dingen moeten zo'n 8 a 9 uur volhouden.
ActiveHouse
https://www.digitalplayground.be - Where fun meets technology ...
Deze heeft geen aan/uit-knop. (27.000 mAh)
Gaat aan zodra er een (minimaal) verbruik gevraagd wordt,
display geeft aan hoeveel % er nog in de powerbank zit,
en kan opgeladen worden via USB-C PD.
https://www.bol.com/be/nl/p/strex-powerbank-27-000-mah-22-5w-snellader…
Of moet ik iets anders verstaan onder "altijd aan" ?
groeten,
Kris
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op maandag 10 juni 2024 22:37:00 schreef klabam:
De stepdown converter en usbc board trekt 150mA en das genoeg blijkbaar.
Een slechte step-down gebruikt 10-20 mA. Dat kan tegenwoordig een factor 100 beter.
Is die 150mA "noodzakelijk verbruik"? Anders zou ik toch echt nog even kijken naar hoe je dat kan reduceren. Worst case komt dan het probleem waar je origineel last van dacht te hebben weer kijken....
brains
Special Member
Als het betrouwbaar moet zijn is het dan gewoon niet veel gemakkelijker om originele manier van voeden te gebruiken?
Ik heb ook een digitale memorecorder en die doet wel een uur of 15 op setje van 2 aaa batterijen. De meeste werken op 2 aa of aaa batterijen als het om 3v gaat.
Als het betrouwbaar moet werken zou ik gewoon op goede alkaline batterijen houden. Zoveel kosten een setje van 4 van Panasonic niet hij de action. (1,29 in Nederland, België is wel duurder)
Als er iets mis is met je bouwsel en om wat voor reden werkt het niet dan wordt jij erop aan gesproken. Ook al maak je het met alle goede bedoelingen. En vermoed dat op een festival men graag wilt dat alles blijft werken en dat niet tijdens het festival er iemand de boel moet komen repareren of oplossen.
Wat is mobiel?
Vroeger waren er draagbare computers die 25 kilo wogen.
Als het betrouwbaar moet, alkeline gebruiken met desnoods van die grote cellen erin c of d. Dan weet je zeker dat het goed gaat zonder gepruts met lithium cellen.
Kosten zijn laag. Het is niet gevaarlijk.
Je bouwsel zal maar in de zon te warm worden en vlam vatten. (Uitgebrande fietsen langs strand)