Hallo mik heb een powerboard van een televisie uit de tv gehaald . Ik heb het daarna aangesloten 230 volt omdat ik dacht dat dit defect is . Nu is de uitgangsspanning op de connector naar mainbord 8,5 volt . Deze zou volgens het schema 13 volt moeten zijn . Moet deze print eerst weer aangesloten worden en krijgt het dan een terug schakeling van het mainbord , of moet deze 13 volt aanwezig zijn en is het powerbaord toch defect .
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Heeft de TV misschien een merk en typenummer? Dat maakt de puzzel een stuk minder willekeurig gokwerk.
De kans dat Blink2nd gelijk heeft, is ongeveer 50%. Er is geen zinnig woord over te zeggen.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Je kunt dat waarschijnlijk wel uit de datasheet van de smps IC (en/of schema) halen. Maar als je het typenummer geeft weten de experts hier waarschijnlijk zo wel het antwoord.
Op zondag 16 juni 2024 19:29:24 schreef ToHu:
Hallo mik heb een powerboard van een televisie uit de tv gehaald . Ik heb het daarna aangesloten 230 volt omdat ik dacht dat dit defect is . Nu is de uitgangsspanning op de connector naar mainbord 8,5 volt . Deze zou volgens het schema 13 volt moeten zijn . Moet deze print eerst weer aangesloten worden en krijgt het dan een terug schakeling van het mainbord , of moet deze 13 volt aanwezig zijn en is het powerbaord toch defect .
Tja bij sommige schakelvoedingen komt de er altijd de juiste spanning uit, En bij sommige alleen als er een belasting aanhangt. Rara welke heb jij????
Het gaat om een LG43UP77006LB . De spanning van 13 v op het powerboard is maar 8 v . de spanning is wel stabiel . Beetje onvolledige gegevens sorry hiervoor .
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Een vrij modern model, ik zal nog even naar gegevens moeten zoeken.
Uit het hoofd gezegd, kan het best dat de spanning zo laag is als de voeding in standbybedrijf werkt.
Wat waren de oorspronkelijke klachten van de TV?
maartenbakker
Golden Member
Dan zou je de voeding beter even in het toestel kunnen meten. Dan komt hij dus wel gewoon uit standby en zal een normale spanning afgeven.
Heeft hij wel backlight, of blijft het echt donker als je hem laat spelen?